El ple del Congrés validà ahir vespre el decret llei de la reforma laboral plantejada pel Govern i ho va fer amb l'únic suport dels diputats socialistes, amb 168 vots, llevat del d'Antonio Gutiérrez, exsecretari general de CCOO, que optà per abstenir-s'hi i trencar la disciplina de grup.
El PP, els nacionalistes de CiU i el PNB i CC, com també UPyD i UPN es decantaren també per l'abstenció, que va sumar 173 vots. En contra s'hi pronunciaren els vuit diputats d'ERC, IU-ICV, el BNG i Nafarroa Bai. El ministre de Treball i Immigració, Celestino Corbacho, defensà a la Cambra davant els diputats que la renovació aprovada per l'Executiu beneficiarà directament els vuit milions d'espanyols a l'atur o amb feines temporals, sense que "perjudiqui els drets" per als onze milions amb contracte estable, i suposa un paquet d'actuacions orientades a potenciar l'encara "incipient" sortida de la crisi.
Corbacho assegurà que la reforma pretén, en primer lloc, reduir la dualitat del mercat de treball espanyol impulsant la "creació d'ocupació estable i de qualitat"; reforçar els instruments de flexibilitat interna a les empreses; i en tercer lloc, millorar les oportunitats d'accés a la feina de les persones que no en tenen, en particular els joves, reforçant els mecanismes de mediació laboral.
168 vots a favor, 8 en contra i 173 abstencions
El decret llei de la reforma laboral va anar endavant tan sols amb el suport del PSOE. El PP i els partits nacionalistes, tot i mostrar-s'hi crítics, optaren per l'abstenció, mentre que els d'esquerra no perdonaren una reforma que “arriba tard”
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Se ha lluït la oposició. Els polítics professionals no se poden abstenir, llevat de qualque excepció, ès un doi si ho fan, més a aquest cas. Destitució o expulsió den Rajoy del PP, que ocupi un altre el seu lloc.
Quina papereta que els ha tocat... Són xerecs i, a més, els toca aquesta papereta... CONCERT ECONÒMIC JA PER A LES ILLES BALEARS!
INVERSORS, RESPONSABLES DE LA BOMBOLLA IMMOBILIÀRIA I GOVERN ARRIBEN A CONCLUSIONS COMPRENSIBLES L'utòpic desig de canvis radicals d'estructures de base és inevitable que sembli que pul·luli en l'ambient com a una constant a tenir-la en compte, sense data de caducitat i d'àmbit global. Imposant la irrebutjable humanitat que implica la solidaritat i germanor entre les classes menys beneficiades es vol evitar l'hipotètic clima típic de les situacions de prerevolta. Disminuint el poder adquisitiu a la part de la ciutadania que viu dels sous i pensions estatals i que les necessitats bàsiques de subsistència de la qual no sempre estan garantides vol projectar que es dona pas a un "neoliberalisme de subsistència" per al manteniment en una situació cada cop més precària a tots aquells que no compleixen els nous requisits. L'evolució lògica del sistema renovat per obtenir els màxims beneficis no pot perdre les excel·lents oportunitats actuals només per satisfer algunes necessitats humanes totalment improductives.
eleccions.