La Conselleria de Treball ja ha promogut, a dia d'avui, 110 plans d'igualtat en empreses de més i de menys de 250 persones a Balears que beneficiaran més de 15.000 treballadors i treballadores. Aquests plans s'impulsen des de la Direcció General de Responsabilitat Social Corporativa com a eina per combatre la discriminació laboral que pateixen les dones. Precisament ahir es presentà el pla d'igualtat de la cadena Hoteles Globales, el primer a tot l'Estat en el sector de l'hoteleria, que afectarà 17 centres de treball (13 a Balears) repartits per tot el territori estatal i que beneficiarà 1.276 empleats.
Aquestes dades es van donar a conèixer després de la reunió entre el conseller de Treball i Formació, Pere Aguiló; la secretària general de Polítiques d'Igualtat del Ministeri d'Igualtat, Isabel M. Martínez; i la directora general d'Igualtat per a l'Ocupació del mateix ministeri, Capitolina Díaz, amb representants de les institucions implicades amb la igualtat i diferents sindicats i associacions empresarials per reflexionar sobre les condicions salarials de les dones treballadores de Balears i les comparacions tant amb el sexe masculí com amb la resta d'autonomies i altres països de la UE.
Segons les darreres dades proporcionades per l'Institut Nacional d'Estadística, el salari mitjà brut anual de les treballadores de les Illes Balears és de 16.627 euros, 4.220 manco que el del col·lectiu masculí de l'Arxipèlag, cosa que implica una diferència retributiva del 25,3%. En l'àmbit estatal, l'escletxa salarial entre homes i dones és del 34,44%. En comparació amb la resta de comunitats autònomes, les dones balears se situen a la cinquena posició de les regions que reben un major salari mitjà, tot i que lleugerament per davall de la mitjana estatal (16.948 euros). D'aquesta manera, es pot extreure que les diferències entre les comunitats de l'Estat no són gaire accentuades. A Europa, segons les estadístiques del Parlament europeu, el sou de les dones és un 15% inferior al dels homes, de mitjana.
110 plans d'igualtat a les empreses de Balears
La Conselleria de Treball i Formació va fer públiques ahir les dades amb motiu d'una reunió sobre les condicions salarials de les dones treballadores a les Illes
Palma23/02/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.