Miquel Nadal i Francesc Antich, durant la presentació de l'espot promocional. | Ferran Aguiló - CAIB
La partida econòmica per promocionar les Illes s'incrementarà de manera considerable, fins a 18,6 milions d'euros, per als propers tres anys. Així ho anuncià ahir a Londres el president del Govern, Francesc Antich, en el marc de la celebració del Dia de les Illes Balears a la World Travel Market. El cap de l'Executiu balear explicà que negocia amb el Ministeri de Turisme dos convenis per valor de 18,6 milions d'euros destinats a la promoció turística i que ambdues administracions finançarien amb un 50 per cent cada una. Pel que fa al primer conveni, té un import de 600.000 euros per a una campanya d'hivern, mentre que el segon suposarà unes inversions, també en l'àmbit de la promoció, de 18.000.000 d'euros en tres anys.
A continuació, el màxim responsable autonòmic avançà que es treballa en una partida important, que fregaria els 10.000.000 d'euros, en el marc de les inversions estatutàries per a 2010. Aquesta quantitat anirà destinada a impulsar les polítiques d'R+D+i a les empreses, a més de reforçar l'economia productiva, amb un especial esforç pel sector turístic. De la mateixa manera, el president expressà la voluntat del Govern i de totes les institucions "de fer feina juntament amb el sector per continuar liderant els nous reptes i superar les situacions de dificultats, amb la posada en marxa d'actuacions puntuals dirigides a la modernització de les infraestructures i de l'oferta, i a la millora de la competitivitat". Per la seva banda, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, explicà que les dades relacionades amb el mercat britànic posen de manifest que, malgrat la davallada d'un 15% a les Illes, la despesa turística s'hi ha incrementat.
L'espot de Rafel Nadal
D'altra banda, el president Antich i el conseller Miquel Nadal presentaren ahir dematí el nou espot promocional de les Illes Balears protagonitzat pel tennista Rafel Nadal. Es tracta d'un anunci que s'emetrà als canals televisius més importants dels principals mercats emissors per a les Balears (el Regne Unit, Alemanya i Espanya) a partir del mes de gener. L'enregistrament promociona el conjunt de l'Arxipèlag i el seus principals productes turístics, com ara sol i platja, golf, nàutica, naturalesa, congressos i cultura. Hi haurà tres espots genèrics de les Illes Balears i, també, un d'específic per a cada una de les Illes. Així mateix, la nova campanya protagonitzada per Rafel Nadal n'inclou la difusió a través d'altres mitjans, com ara la premsa escrita i publicitat exterior.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Tudadissa de doblers. Tanmateix ni el turisme alemany ni el britànic se recuperaran l'any 2010 perquè està previst un gran increment de l'atur per als dos països (OCDE), i a més han congelat per dos anys les pensions a Alemanya.
Qualcú se'n durà un bon tant per cent. Millor, així, al manco, no es perdrà tot.
El TURISMO se promociona tratando bien a los visitantes , ofreciendoles servicios co amabilidad, Que los restaurantes den bien de comer productos de todo tipo, sobre todo los de la tierra. Buenos transportes publicos. Instalaciones cada vez mejores. Mas oferta cultural con rutas historicas. Fomento de excursiones inter islas. Ampliacion de nuestros puertos deportivos para que vengan mas yates(esos turistas tienen mejor poder adquisitivo) mas promocion de ferias y mercados locales , etc... Asi haremos un pais y no gastandonos dinero tontamente toda europa sabe que es Mallorca solo ofreciendo buenos servicios querran seguir viniendo