Miquel Nadal i Francesc Antich, durant la presentació de l'espot promocional. | Ferran Aguiló - CAIB

TW
0

La partida econòmica per promocionar les Illes s'incrementarà de manera considerable, fins a 18,6 milions d'euros, per als propers tres anys. Així ho anuncià ahir a Londres el president del Govern, Francesc Antich, en el marc de la celebració del Dia de les Illes Balears a la World Travel Market. El cap de l'Executiu balear explicà que negocia amb el Ministeri de Turisme dos convenis per valor de 18,6 milions d'euros destinats a la promoció turística i que ambdues administracions finançarien amb un 50 per cent cada una. Pel que fa al primer conveni, té un import de 600.000 euros per a una campanya d'hivern, mentre que el segon suposarà unes inversions, també en l'àmbit de la promoció, de 18.000.000 d'euros en tres anys.

A continuació, el màxim responsable autonòmic avançà que es treballa en una partida important, que fregaria els 10.000.000 d'euros, en el marc de les inversions estatutàries per a 2010. Aquesta quantitat anirà destinada a impulsar les polítiques d'R+D+i a les empreses, a més de reforçar l'economia productiva, amb un especial esforç pel sector turístic. De la mateixa manera, el president expressà la voluntat del Govern i de totes les institucions "de fer feina juntament amb el sector per continuar liderant els nous reptes i superar les situacions de dificultats, amb la posada en marxa d'actuacions puntuals dirigides a la modernització de les infraestructures i de l'oferta, i a la millora de la competitivitat". Per la seva banda, el conseller de Turisme, Miquel Nadal, explicà que les dades relacionades amb el mercat britànic posen de manifest que, malgrat la davallada d'un 15% a les Illes, la despesa turística s'hi ha incrementat.

L'espot de Rafel Nadal

D'altra banda, el president Antich i el conseller Miquel Nadal presentaren ahir dematí el nou espot promocional de les Illes Balears protagonitzat pel tennista Rafel Nadal. Es tracta d'un anunci que s'emetrà als canals televisius més importants dels principals mercats emissors per a les Balears (el Regne Unit, Alemanya i Espanya) a partir del mes de gener. L'enregistrament promociona el conjunt de l'Arxipèlag i el seus principals productes turístics, com ara sol i platja, golf, nàutica, naturalesa, congressos i cultura. Hi haurà tres espots genèrics de les Illes Balears i, també, un d'específic per a cada una de les Illes. Així mateix, la nova campanya protagonitzada per Rafel Nadal n'inclou la difusió a través d'altres mitjans, com ara la premsa escrita i publicitat exterior.

Les previsions milloren amb vista a l'estiu de 2010

Antich i Miquel Nadal dinaren ahir amb els representants dels touroperadors britànics, inclosos la patronal IFTO, TUI, Thomas Cook i Future Travel. Els empresaris manifestaren al president i a Nadal que la temporada turística de l'any 2010 serà millor que la de 2009 en relació amb el mercat britànic, "però cal arbitrar mesures, com ara la baixada de les taxes aeroportuàries, per millorar la competitivitat de la destinació turística balear". Després de l'encontre, el cap autonòmic es mostrà satisfet, "perquè he vist que els touroperadors volen col·laborar i confien en el producte turístic balear". Així mateix, ahir horabaixa hi hagué una reunió entre el Govern, la patronal i els sindicats en la qual uns i altres acordaren que "s'han d'activar les meses de turisme". D'altra banda, cal destacar que tant els touroperadors britànics com el sector hoteler i les centrals de treballadors valoraren de manera positiva l'anunci de les inversions en promoció. També el president del PP balear, José Ramón Bauzá, hi mostrà el seu suport.