Sembla ser que la igualtat de gènere des del punt de vista de salaris encara no és del tot efectiva, o almanco no ho va ser l'any 2007, quan en el conjunt de l'Estat el guany mitjà femení va ser de 16.943,89 euros, xifra que suposa un 25,6% menys que la masculina, que va ascendir a 22.780,29 euros, segons l'Enquesta anual d'estructura salarial 2007, que va publicar ahir l'Institut Nacional d'Estadística (INE). En total, el guany mitjà anual per treballador en el conjunt de l'Estat va ser de 20.390,35 euros, la qual cosa representa un increment del 3,6% respecte del 2006, i el salari més comú va ser de 14.503,61 euros. En gairebé totes les comunitats autònomes, el salari mitjà de les dones va ser entre un 20% i un 30% inferior al guany dels homes. A les Balears, amb un sou general mitjà de 18.886,80 euros, la diferència per gèneres va ser del 20,24%.
D'aquesta manera, el sou dels homes va ser de 20.846,75 euros, mentre que el de les dones, de 16.627,15.
Així, en el conjunt estatal el guany mitjà anual femení va representar el 74,4% del masculí el 2007, una diferència que, tanmateix, es redueix si es consideren situacions similars respecte de variables, com tipus de contracte, de jornada, ocupació i antiguitat. L'INE subratlla que la desigualtat salarial és apreciable, si es té en compte, a més, que el 20,2% de les dones tenien ingressos salarials menors o iguals que el Salari Mínim Interprofessional (SMI) el 2007, mentre que només el 7% dels homes es trobaven en aquell interval. Si observam salaris més elevats, el 16,7% dels homes van presentar uns ingressos quatre vegades superiors al SMI, davant el 7,4% de les dones. L'INE atribueix aquestes diferències, entre altres raons, a l'existència d'una major proporció de dones que d'homes treballant a temps parcial, fet que dóna lloc que els seus guanys anuals siguin inferiors.
El sou mitjà masculí, un 25% superior al femení
L'Institut Nacional d'Estadística publicà ahir l'Enquesta anual d'estructura salarial de 2007, segons la qual a les Balears la diferència va ser una mica menor, del 20,24%
Madrid23/09/09 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.