TW
0

Encara que la presidenta del comitè d'empresa d'Spanair, Eva Marín, no va voler concretar ahir horabaixa les accions que es durien a terme, sí que va confirmar que en els propers dies s'emprendrien accions mediàtiques, com ara manifestacions i vagues, després que en la reunió mantinguda ahir amb la direcció de l'empresa no s'arribàs a cap acord. "La proposta de l'empresa és inviable per al 80% dels treballadors, de manera que demà (per avui) presentarem el calendari d'accions a seguir", va explicar Eva Marín després d'una assemblea amb les treballadors, "la majoria dels quals està d'acord a fer vaga". En aquest sentit, Marín va explicar que "no descartam res i es plantegen diverses possibilitats, com dur a terme una manifestació davant la Delegació del Govern, entre d'altres".

Així, des de la direcció de l'empresa van mantenir ahir dematí una darrera trobada amb els membres del comitè d'empresa d'Spanair en el marc de l'expedient de mobilitat segons el qual es preveu el trasllat de 382 treballadors de Palma a Barcelona el proper dia 15 de setembre. Els empleats, per la part seva, ja havien demostrat diverses vegades el seu desacord amb les condicions ofertades per l'empresa, "que en cap cas preveu un incentiu econòmic i que no té en compte els nostres sous mileuristes".

Informe

Notícies relacionades

D'altra banda, cal recordar que també està pendent de resposta un informe que els treballadors han enviat a la Direcció General de Treball del Ministeri per demanar a l'Autoritat Laboral que ampliï el termini de la negociació per un període de fins a sis mesos.

A més a més, la consellera de Treball i Formació del Govern, Joana Barceló, ha enviat un altre document al mateix destinatari per instar-lo a ampliar el termini de negociació i que recondueixi les negociacions cap a un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) i no cap a un de Mobilitat geogràfica, com pretén l'aerolínia.

En aquest sentit, els treballadors d'Spanair han mantingut des del primer moment que "en el fons es tracta d'un ERO encobert i que a l'empresa li surt més barat", ja que els treballadors demanen fins a 45 dies per cada any de feina i no 20 com ofereix l'aerolínia en cas que no s'acullin al trasllat.