TW
0

L'aeroport de Palma també es fa ressò de l'actual conjuntura econòmica i n'és una mostra el fet que el nombre de persones que varen passar per Son Sant Joan el juny és pràcticament un 5%, exactament un 4,84%, inferior al del mateix mes de l'any 2008. Això es el que es desprèn de les dades publicades per Aena, l'organisme estatal encarregat de la gestió de tots els aeròdroms de l'Estat espanyol, segons les quals el mallorquí es col·loca en segon lloc pel que fa a la xifra de viatgers assolida en aquest període.

En concret, Son Sant Joan va registrar un total de 2.502.153 passatgers el mes de juny i només l'aeroport madrileny de Barajas, amb 4.249.711 usuaris, el va superar. Fins i tot El Prat de Barcelona es va situar per darrere del de Palma, amb 2.501.230 persones.

Així mateix, cal assenyalar que el descens del juny passat a Son Sant Joan equival a gairebé el doble del registrat l'any passat, ja que entre el 2007 i del 2008 la xifra de visitants registrada aquest mateix mes es va reduir un 2,5%.

Menys vols

Pel que fa al nombre de vols que es varen efectuar a l'aeroport de Palma el passat mes de juny, la xifra va descendir un 9,5% en relació amb el mateix mes de l'any passat. Així, ha passat de 21.301 a 19.276 operacions.

També aquesta baixada en la quantitat de vols ha estat major que la que es registrà l'any passat per aquestes dates. És a dir, entre el 2007 i el 2008 la xifra d'operacions a Son Sant Joan es va reduir en un 2,1%, un càlcul que el mes de juny de 2009 s'ha incrementat en 7,4 punts percentuals.