TW
0

Air Nostrum presentarà avui davant la Direcció General de Treball de la Generalitat valenciana un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que podria afectar 507 treballadors de l'empresa i que va acompanyat d'un pla d'acció social, segons informà ahir en un comunicat la companyia, que també "abandonarà temporalment les rutes no rendibles i reduirà el nombre de vols". La voluntat de la companyia, franquiciada d'Iberia per a vols autonòmics i que també opera entre les Illes Balears, és la d'"assolir un acord amb els representants dels treballadors que permeti minimitzar l'impacte de l'ERO". La direcció de l'empresa lliurà ahir als comitès i seccions sindicals d'Air Nostrum una còpia de la memòria explicativa de l'ERO amb l'objectiu d'avançar en la negociació.

Sobre això, la direcció assenyala que la mesura "respon a un pla de viabilitat necessari per garantir el futur de la companyia" i també preveu "accions d'estalvi i reducció de costos". A més, l'empresa "treballa en el desenvolupament d'altres accions incloses en el pla de xoc dissenyat amb l'objectiu de fer front a l'actual situació de crisi", que provocà, entre altres coses, una caiguda de la demanda de passatgers de negocis i una reducció dels ingressos totals de l'aerolínia d'un 18%, segons les mateixes fonts. En concret, en el primer quadrimestre del 2009 els passatgers d'Air Nostrum es reduïren en un 8,62% respecte a l'any anterior, mentre que els usuaris de les denominades ‘tarifes de negocis' caigueren un 32,20% en el mateix període.

Des d'Air Nostrum recalcaren que l'aerolínia "no és aliena, per tant, a la situació que viu la indústria aeronàutica" i recordà que l'Associació de Transport Aeri Internacional (IATA) tornà a revisar els resultats de les aerolínies per a 2009 i situà en 9.000 milions de dòlars el volum de pèrdues que patirà el sector. El programa d'acció social conté mig centenar d'accions formatives, entre altres qüestions, i és dirigit a "millorar les condicions d'ocupació dels empleats que finalment abandonin l'aerolínia". No ha transcendit encara a quins col·lectius de l'aerolínia amb seu a València afectaran els acomiadaments ni quines rutes i vols s'eliminaran.