"L'exclusivitat hi surt un poquet cara, però val la pena". Així ho assegurà ahir el conseller de Turisme, Miquel Nadal. És una frase contextualitzadora del que representa la campanya que l'Ibatur desenvolupa, aquests dies, a París. Es tracta del conveni al qual han arribat amb l'organització de Roland Garros, torneig de tennis sobre terra batuda. A més, té el segell de l'exclusivitat. O sigui, que l'única destinació turística que es promocionarà al llarg del campionat serà la de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. Aquest estatut de referència és la peça clau de la promoció, que suposarà una despesa de 400.000 euros.
La campanya publicitària és protagonitzada pel tennista manacorí Rafel Nadal i consta de dos espots audiovisuals. El primer és una peça breu, en la qual Nadal assegura: "Rafel Nadal i les Illes Balears els desitgen un bon matx". En francès, és clar.
La segona peça publicitària és un muntatge, viu i dinàmic, que barreja belles imatges de les quatre illes. Aquests anuncis s'emetran a les pantalles gegants instal·lades a la plaça dels mosquetes i a les pistes del complex esportiu.
Mig milió de visitants
No debades, les pistes de tennis parisenques gaudeixen d'un elevadíssim nombre de visitants. Tal com destacà el conseller Nadal, "arriben a passar-hi mig milió de persones". A més a més, ja hi ha acreditats un miler de periodistes (l'any passat arribaren a 1.800). "A tots els donarem un dossier informatiu sobre les nostres illes", avançà Nadal. L'objectiu no és cap altre que "augmentar la presència de turistes francesos en aquesta campanya difícil". Així mateix Nadal anuncià la celebració d'un Workshop per 40 a touroperadors, que durà a terme amb Air Europa. No debades, aquesta companyia connecta Palma amb París amb un vol diari. A més, pròximament desenvoluparan un espectacle sota el suggerent nom de Moulin Rouge.
Debat sobre els drets del turista
Palma acull aquesta setmana el congrés de la Unió d'Advocats Europeus en el qual es donaran cita prop de 80 lletrats de diversos països de la Unió Europea i en el qual analitzaran els drets del turista. Al congrés, que començarà demà, dijous, a la seu del Col·legi d'Advocats , hi assitiran representants d'Alemanya, Àustria, Bèlgica, França, Hongria, Itàlia i Luxemburg i consistirà en un conjunt de nou ponències i en un col·loqui debat. S'hi abordaran, entre d'altres coses, la protecció de l'usuari de serveis d'allotjament i del transport, els drets dels turistes de viatges combinats, la multipropietat i la protecció del turista davant de les administracions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
O hauria de ser "Nadal promociona a Nadal, y viceversa"?
Matías Vallés/Diario de Mallorca (08-02-2009): "Nadal promociona Mallorca y viceversa". (www.diariodemallorca.es/secciones/noticia.jsp?pRef=2009020800_13_434131__Ultima-Rafa-Nadal-promociona-Mallorca-viceversa)
Ahir a IB3 vaig sentir els presentadors que quan es referien a aquest torneig ho pronunciaven de la següent manera: "Roland Garró". Em vaig quedar un poc espantat, doncs em pensava que era un lapsus d´un d´ells..., però poc després vaig veure que tots ho deien de la mateixa manera. Amb tots els respectes a l´estandard, algú em pot dir qui és que diu que s´ha de pronunciar així?????
Eivissa: Amb això queda ben demostrat que el "nacionalisme" de UM és tan sols una disfressa per aconseguir el vot de quatre incauts que es deixen enganyar. El seu tarannà espanyolista n'és ben palès,
"Bienvenidos a Ibiza". Però quina asquerositat és aquesta?! El mateix Govern Balear i el conseller Nadal que forma part d'UM (en teoria són nacionalistes) patrocinen les Balears en castellà. Que l'hi ha passat a EIVISSA? Desgraciats de merda.