Va ser en una roda de premsa a Barcelona, ciutat que es convertirà en la nova casa d’Spanair, el lloc triat per presentar els nous objectius de l’empresa, que aspira a operar amb 40.000 vols i a traslladar quatre milions de viatgers a 40 destinacions diferents. A més, la nova directiva es marca una fita: el 2010 la companyia ha de ser rendible; és a dir, que en un any ha de tenir una operació estable que es pugui autofinançar. "No serà fàcil –confessà Soriano–, perquè una societat nova sempre arranca amb pèrdues", sobretot per l’entorn econòmic actual.
"Volem que Spanair sigui la companyia líder de l’aeroport de Barcelona", sentencià Soriano. Així mateix, declarà que ara "la seu i els head quarters" són a la Ciutat Comtal i no volgué detallar fins quan es podran mantenir els serveis d’oficines a la capital balear. "Les dependències que tenim a Palma estan bé i, de moment, poden durar un temps", comentà el responsable empresarial, sense fixar cap data per a un desmantellament que s’estima ja inevitable. Respecte de les connexions amb les instal·lacions de Son Sant Joan, Soriano assegurà que "no hi ha cap reducció de freqüències planejada, perquè totes les que tenim funcionen i són rendibles".
"A Mallorca hi ha només 600 treballadors, entre personal d’oficina i d’administració, dels 3.000 que té la companyia –600 més a Barcelona i devers 1.300 a Madrid– i avui no sabem encara quantes persones es traslladaran ni quan ho faran", admeté el president, que assegurà que la resposta dels empleats de Palma a la nova estratègia de l’aerolínia "és molt positiva". "He estat a Palma aquests darrers dies i la meva primera impressió és que són gent amb moltes ganes de treballar, que esperava aquest canvi i que sent emoció per la companyia", afirmà Soriano. "Entre tots trobarem solucions eficients per a l’empresa i en això no hi esper polèmiques", va reblar el fins ara màxim dirigent de la renovada Spanair.
En qualsevol cas, i segons explicà l’exvicepresident del FC Barcelona, el possible trasllat dels treballadors "és una decisió que hem ajornat fins que no estigui tot a punt per començar a volar" des de la nova terminal 1 del Prat, dia 17 de juny. Fins llavors, data clau per a la nova etapa de la remodelada aerolínia, no es revelaran les tres incògnites del futur del personal que fa feina a Mallorca: com, quan i quants hauran de partir cap a Barcelona.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.