TW
0

L’activitat del turisme de reunions caigué a Mallorca un 33% durant el 2008 respecte al 2007 a causa de la crisi econòmica. Per aquest motiu, Mallorca Convention Bureau reclama que s’intensifiqui la promoció de l’Illa com a destinació per a aquest tipus de turisme, ja que, en planificar-se amb més d’un any d’antelació, també serà més llarga la recuperació. Així ho exposà el màxim responsable d’aquesta entitat, Marco Paredes, en un encontre mantingut ahir en una roda de premsa en la qual donà a conèixer uns resultats que conviden a "intentar aconseguir" de nou els de 2007, a través d’un "indispensable" increment en la difusió de l’oferta, perquè el producte Mallorca és considerat "molt bo" a tot Europa, perquè disposa de "la millor planta hotelera de la Mediterrània", encara que la competència "és de cada vegada més forta", sentencià.

En el 2008, l’Illa acollí 1.508 esdeveniments, en els quals participaren 71.400 visitants. Del total, 562 reunions correspongueren al mercat alemany, 489 a l’espanyol, 287 al britànic i 170 a diferents estats; entre els diferents tipus de reunions, tornaren a destacar els incentius com la fórmula amb més demanda, amb una estada mitjana dels participants d’2 i 3 dies. Segons remarcà Paredes, "tots" els països emissors han baixat, especialment el Regne Unit, i explicà que ara per ara les empreses procuren mantenir les seves reunions "a casa".

Mala imatge

En un altre sentit, el president del MCB aprofità per reclamar que l’Ajuntament de Palma intervingui en la solució al problema del botellót que es fa tots els caps de setmana i vigílies de dies festius al passeig marítim, ja que genera "brutícia i renous", tant per als residents com per als clients dels hotels de la zona, que alhora es queixen per la mala imatge que dóna de la ciutat.