TW
0

L’obsessió recurrent de diversificar el turisme a les Illes ha trobat recentment un nou objectiu a batre: liderar el camp de la tecnologia turística en l’àmbit internacional, després d’haver demostrat l’experiència del sector arreu del món. Una cosa així com "la segona revolució" del turisme, com als experts els agrada dir. Però, com fer-ho i què és exactament això d’aplicar les noves tecnologies al turisme? D’una banda, "posar internet a l’abast de les empreses turístiques per facilitar els seus processos de comercialització, posicionament en el mercat i promoció", explica Sebastià Xamena, director adjunt de Brújula, companyia que dedica el 60% de la seva activitat a les solucions informàtiques per a empreses turístiques.

De fet, no tan sols això: es tracta també de "crear les aplicacions necessàries per gestionar els processos de producció –logística, manteniment, etc.– i per modernitzar les pròpies infraestructures de les empreses", diu Xamena. En aquests tres aspectes treballa Brújula, on estan convençuts que "la tecnologia és la palanca que permetrà continuar creixent i tenir bons resultats" en turisme.

Parlem de xifres

Com es tradueix tot això en xifres? Per exemple, una sola aplicació va vendre un milió de places de viatges del programa de l’Imserso durant el 2008, gràcies a la connexió d’unes 8.000 agències a la plataforma Mundo Senior. Un més: l’Associació de Companyies Espanyoles de Transport Aeri (ACETA) –de la qual formen part companyies aèries com Iberia, Air Europa i Air Nostrum– gestiona les incidències que ocorren en vol amb un altre programa ideat per Brújula. I un altre: la base de dades d’Iberia, que funciona "24 hores al dia", explica Xamena, i la implantació de servidors i aplicacions de comunicació en empreses com Globalia i altres del grup Orizonia.

Inversions

En els darrers quatre anys, la companyia mallorquina amb base al Parc Bit ha gestionat inversions per valor de 14 milions d’euros en 500 projectes. El seu plantejament per a enguany preveu continuar augmentant la xifra de negoci.