Tal com explicà Lliteres, "ja s’ha constituït una comissió de treball per identificar els problemes dels agroturismes" i veure com "s’hi pot modificar el reglament", per després iniciar els processos de certificació de qualitat i "subvencionar-ne una part". S’ha de tenir en compte que les auditories ambientals, que costen devers 15.000 euros, "són una despesa molt grossa per a un establiment que té una desena d’habitacions". L’objectiu és que, amb aquestes certificacions –EMAS i ISO de qualitat ambiental fonamentalment–, els agroturismes puguin accedir als catàlegs d’agències especialitzades en turisme sostenible que exigeixen aquests requisits i obrir així les portes a un nou mercat de visitants d’alt poder adquisitiu.
Es tracta de vendre paquets de viatge en els quals els vols permetin pagar la taxa voluntària per emissions de CO2, els establiments hotelers compleixin amb els sistemes de gestió ambiental i els restaurants ofereixin productes típics certificats. "El problema –va explicar Lliteres– és que a Balears encara no s’ha construït el producte per introduir en aquests catàlegs; ho tenim, però encara no s’ha empaquetat". Una qüestió en la qual, segons el director general, "han d’intervenir les empreses comercialitzadores i la Conselleria de Turisme".
Setmana Santa
La gerent de l’Associació d’Agroturisme Balear, Brigitte Förster, explicà que aquesta Setmana Santa l’ocupació serà major que l’any passat, "perquè ha caigut l’abril i no el març". Förster, que es troba a la Reisepavillion per contactar amb agències de viatges, assegurà que la crisi els ha "obligat a apujar els preus un 5%" enguany.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.