TW
0

Els mesos de gener i de febrer sempre són una època de vaques magres per als hotels urbans de Palma, però no ho havien estat mai tant com aquest hivern. I és que, segons explicà a aquest diari la gerent de l’Associació Hotelera de Palma, Marilén Pol, "normalment l’ocupació dels hotels de Palma sol ser d’entre el 45% i el 50% durant aquests mesos". En canvi, la crisi ha fet que enguany la xifra es redueixi gairebé a la meitat i "es mogui entre el 20% i el 28%" de places. Aquesta davallada de l’afluència d’hostes provoca que molts d’hotelers es plantegin seriosament tancar els seus establiments entre els mesos de novembre i febrer de l’any vinent. Cosa que fins ara "no havia passat mai", alerta Pol.

"Normalment, es tanca o bé per desembre o bé per gener i s’aprofita per fer petites reformes, però res de seriós", recorda la gerent. Dels 39 hotels que representa la seva associació, de moment n’hi ha quatre que han manifestat "fermament" la seva intenció de no tenir obert el proper hivern. Segons la representant dels hotelers, les perspectives per a l’any vinent "no són bones per a ningú i a nosaltres també ens ha tocat". Però encara és prest, diu, per fer prediccions sobre el nombre d’establiments que tancaran en aquell període. El perfil del client tipus que arriba a Palma és encara el del visitant de negocis, que ve a passar-hi una estada curta per motius de feina.

Del passeig marítim a Ciutat Jardí, del cèntric passeig de Mallorca fins a la barriada de Son Armadans i la de la Bonanova. Totes les zones pateixen la reducció de despeses de les empreses, que per ventura aquest hivern han optat per retallades en els viatges considerats superflus i esperen "anys millors". "Esperam que a partir d’abril l’ocupació creixi, ja que ja hem rebut algunes peticions de reunions i de congressos que podrien millorar la situació", manifesta Pol. Es manté el vell clixé que Mallorca just és per gaudir del sol i de la platja? Sembla que sí. "Encara no estam posicionats com a destinació de city break –lamenta Pol–, i això que Palma pot oferir moltes coses, però no se’n sap potenciar aquesta faceta". "Tenim un munt de coses aquí per oferir al visitant –continua Pol– a banda de sol i platja: hi ha cultura, gastronomia, patrimoni, natura, esport...". Com s’ha de vendre tot això? Segons Pol, "amb professionalitat i rigor", i –en aquesta conjuntura– "posant la imaginació en marxa".