TW
0

Els principals competidors turístics de les Illes –Turquia, Egipte, Grècia, Tunísia i Croàcia– s’han llançat a abaratir els preus per atreure visitants enguany. El cas de Turquia és especialment flagrant. Cinc milions de russos –el seu mercat emissor més important– deixaran de viatjar enguany al país per la devaluació del ruble. En total, al país del Bòsfor han quedat enguany entre vuit i deu milions de places hoteleres sobrants, que cerquen a les totes sortir al mercat.

Com? Segons explicà ahir Igancio Vasallo, director de l’Oficina Espanyola de Turisme (OET) a Londres, en la jornada sobre mercats emissors organitzada per l’Agrupació de Cadenes Hoteleres (ACH), els hotelers turcs han tirat els preus i ofereixen ja a zero euros les habitacions als touroperadors.

"Es tracta de balnearis que no tenen oferta complementària al voltant i en els quals esperen que el client consumeixi uns 20 o 30 euros diaris en els serveis de cafeteria i restaurant, i amb això ja els basta", explicà Vasallo a la jornada de l’hotel Valparaíso de Palma, on també participaren el seu homòleg a Berlín, Manuel Butler, i a Varsòvia, Arturo Claver.

Els hotelers de les Illes, però, no són partidaris de sumar-se a aquesta tendència. Creuen que baixar els preus seria perjudicial a llarg termini i que hipotecaria el prestigi de les seves marques. De moment, estan aplicant entre el 10% i el 15% de descompte per a les vendes que es tanquin abans del 30 d’abril. A partir de llavors, caldrà fer-ne el recompte i estudiar si s’hi continuen fent ofertes.

"No podem ara donar per perduda la temporada", manifestà Aurelio Vázquez, president de l’ACH, qui advoca per esperar al maig "per veure com estam en funció de reserves".

Per illes, Vázquez, anuncià que "Mallorca té places assegurades, Menorca continuarà amb més dificultats i Eivissa creixerà poc enguany".

Quant al mercat espanyol, el president de l’ACH considerà que "és massa prest per fer-ne prediccions", tot i que recordà que "els pitjors indicadors econòmics d’enguany correponen a l’Estat espanyol".

El director de l’OET de Londres apuntà també que al Regne Unit s’estan venent paquets turístics tot inclòs per poder salvar la temporada.

Vasallo recordà que el mercat britànic té "grans alts i baixos", però que, si bé "altres destinacions poden tenir molts més problemes", segons el seu parer, Mallorca "no s’hi veurà gaire afectada" enguany. "Mallorca continuarà sent Mallorca i sempre serà una destinació favorita dels anglesos", conclogué.

Vasallo afegí que a Mallorca "l’afavoreix el fet de tenir connexions amb 28 aeroports britànics, uns enllaços que no té ningú més al món".

Per part seva, Manuel Butler assenyalà que el mercat emissor alemany comença a donar "xifres positives" i recordà que "no és un mercat que doni grans alegries ni grans disgusts".

Butler coincidí amb Vassallo que també s’està ofertant el tot inclòs per oferir estades menys costoses i augurà que "el mercat alemany tancarà l’any repetint resultats", si bé matisà, que, "sens dubte enguany cal, "oblidar-se de la segona i tercera vacances dels turistes alemanys".