TW
0

Representants de les institucions i del nou accionariat de Spanair celebraven divendres vespre amb un sopar a Barcelona la firma de l’acord que permetrà que l’aerolínia passi a les mans d’empresaris i d’institucions catalanes amb un 80,1% del capital.

Mentrestant, però, entre els treballadors de l’aerolínia a la seu de Palma, no hi ha ganes de festa i el que viuen és incertesa: no saben si conservaran el seu lloc de feina.

El conseller balear de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, assegurà ahir que "no se’ns ha transmès per ara que el trasllat de la seu sigui una prioritat". Vicens explicà que en les converses que ha mantingut amb la Generalitat li han comunicat que el canvi de seu no és prioritari i que, al contrari, la idea és tenir les Illes Balears "com a referent" i conservar les seves infraestructures i personal a Mallorca. Vicens afegí, tanmateix, que no hi ha "cap garantia" que finalment es canviï la seu, ja que en l’operació hi ha empreses privades que es regeixen per criteris econòmics.

No obstant això, explicà que mantenir les connexions amb les Balears és una prioritat, ja que "en l’àmbit polític, empresarial i social" a Catalunya i a Balears els interessa molt potenciar l’aeroport de Barcelona com a connexió per a rutes internacionals.

En aquest sentit, apuntà que Spanair ha confirmat els seus plans de vol per al període de primavera estiu i conserva els mateixos vols amb les Illes. "En el Govern sempre defensarem que els treballadors puguin quedar aquí", digué Vicens, que negà que l’Executiu vulgui oferir a l’aerolínia condicions especials perquè resti Illes, ja que seria un "greuge comparatiu" cap a altres companyies.

Reaccions

De la seva banda, la diputada balear del PP Mabel Cabrer criticà que el Govern català, del mateix "color" polític que el balear, "a l’hora de la veritat perjudiqui les Illes Balears" amb la compra d’Spanair per part d’una societat en què participa. L’exconsellera d’Obres Públiques, Habitatge i Transports assegurà que és "tristíssim" que el Govern balear hagi "deixat" que Spanair pugui traslladar-ne la seu. Sobre aquestes declaracions, Vicens digué que és una "irresponsabilitat voler enfrontar dues comunitats autònomes" que tenen bones relacions.

El secretari general de la federació de comunicació i transports de CCOO de Catalunya, José Luis Moure, pel seu costat, celebrà la compra perquè "pot contribuir a consolidar la viabilitat i el futur" de l’aerolínia, però reclamà que es conegui "en profunditat" el projecte estratègic de la companyia amb els seus corresponents plans d’activitat i desenvolupament.

També el president de la patronal Pimec i vicepresident de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep González, assegurà que l’operació té "molt mèrit" perquè és una aposta que suposa unir, "de manera exemplar", administracions i capital privat, i implica un risc en un entorn de crisi que fa "difícil" les decisions d’inversió.

De la seva banda, el secretari general d’ERC, Joan Ridao, afirmà que la seva formació està "molt satisfeta" perquè "Catalunya pilota Spanair".