TW
0

Tenir una casa amb una parcel·la de 1.700 metres quadrats amb més banys que habitacions, jacuzzi, celler, xemeneia, piscina i vistes a la mar és possible aquí mateix, al Port d’Andratx, si tens 18,5 milions d’euros. Això és, unes 3.078.141.000 pessetes. Segons els càlculs, la quota d’una hipoteca a 30 anys per a aquest casalot surt a 93.188 euros mensuals. Aquesta és la mansió més cara que actualment està en venda a l’Estat espanyol, segons el darrer estudi del portal idealista.com. Les tres següents cases d’aquesta luxosa llista es troben també a Mallorca: una al port andritxol, una al Port de Pollença i una altra a Camp de Mar.

Si consideres, però, que 18.500.000 euros són excessius per al teu pressupost, pots optar al xalet –encara en construcció–, al Port de Pollença, valorat en 18.000.000 euros. De disseny modern, la mansió disposa d’ascensor envidriat i les seves sis habitacions principals tenen vistes a la platja. Més assequible, de disseny minimalista, és l’oferta de Camp de Mar. Es tracta d’una casa principal i una d’hostes a la venda per 16.000.000 euros. En total, 12 dormitoris i 12 sales de bany, distribuïts en una parcel·la de 1.850 m² que poden gaudir propietaris i convidats. La quarta proposta, també al Port d’Andratx, ascendeix als 12.700.000 euros. Segons l’anunci de l’idealista.com, la propietat es troba "a pocs minuts del club nàutic" en un solar de 51.000 m² amb vistes a la mar i al camp.

Segons en el rànquing

En el rànquing elaborat per idealista.com de les 100 cases més cares en venda a l’Estat espanyol hi ha encara 20 immobles més ubicats a les Illes. No debades, Balears és la segona província de l’Estat que aglutina el major nombre de cases de luxe en venda (23%), just superada per la província de Madrid, que és la que concentra més cases exclusives (53%), situades la majoria a l’urbanització de la Moraleja. El preu mitjà d’aquests habitatges és de 7,65 milions d’euros.

I és que, malgrat la baixada generalitzada del preu de l’habitatge, les cases de luxe –el preu de les quals té vuit dígits (més de 10 milions d’euros)– continuen presents en tota la geografia estatal i solen ser més immunes als descensos de la resta del mercat immobiliari. Les quatre propietats que encapçalen la llista estan gestionades per la immobiliària Mallorca Sotheby’s International Realty, amb seu a Santa Ponça i que comercialitza immobles exclusius per a grans butxaques. Per als qui no s’ho poden permetre, però, sempre queda mirar les fotografies i continuar somiant.