Per això, anuncià que avui la Direcció General d’Aviació Civil (DGAC) obrirà expedients per veure si s’ha complert el nivell d’exigència per atendre els viatgers requerit pel Govern i, després de lamentar que els responsables d’Iberia no se n’hagin excusat, demanà "en nom meu" perdó als viatgers. El portaveu del PP en la Comissió de Foment del Congrés, Andrés Ayala, qualificà immediatament "d’impresentable" l’actitud de la ministra i assegurà que, amb la intenció que mostra de derivar les seves responsabilitat cap a Iberia, "menysprea" les més de 45.000 persones afectades per les cancel·lacions i pels endarreriments.
Pel que fa a la situació a l’aeroport, sembla que ahir s’avançava cap a la normalitat, tot i que el rosari de reclamacions de mostrador a mostrador, les coes inacabables i les cancel·lacions eren encara la lamentable rutina de milers de viatgers. La ministra confirmà que des de les 23.00 hores de dissabte el complex de Barajas és totalment operatiu, indicà que la majoria de companyies havia normalitzat les seves programacions i augurà que Iberia assolirà anit el volum de vols que tenia abans de la nevada, tot sabent que encara hi ha passatgers afectats i maletes per distribuir.
En aquest sentit, Iberia hagué d’anul·lar uns 40 vols dels 712 que tenia programats per ahir. L’Associació de consumidors i usuaris del transport aeri i viatges Combinats (Acutavc) ha iniciat la tramitació d’una demanda col·lectiva contra Iberia, pels retards i cancel·lacions de vols de desembre i gener, i una altra contra Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA), per la seva responsabilitat en la "paralització" de l’aeròdrom Madrid-Barajas els dies 9 i 10 de gener.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
La senyora Àlvarez només escenifica una comèdia perquè la cosa ha passat de mida, i ha de dir la seva per tal de sortir a la foto, però en conjunt el que fan les companyies aèries i marítimes és insuportable per a la ciutadania. Cal socialitzar el sector aeri amb expropiacions immediates.
El pont de novembre havíem d'anar tres dies a Venècia. Ja a l'aeroport de Palma ens feren desembarcar i esperar 5 hores, per tornar a pujar al mateix avió (quina por)... després a Madrid ens feren esperar dues hores a la T4, per dur-nos a un hotel ronyós (aixo si de quatre estrelles). El sent demà l'avió que anava a Itàlia també estava espanyat... ens digueren que si ens tornaven a Mallorca tanmateix no ens compensarien! Vàrem arribar agotats a Venècia amb un dia i mig de retard... per passejar-hi poc més d'un dia. Després de reclamar a Ibèria, ens han oferit punts, que de fet no ens han fet efectius a la tarja d'Ibèria -pus! Una vergonya... i pensar que havíem pagat més per assegurar-mos un bon servei! Després de passar per aquesta situació, la veritat, és possible que una part sigui responsabilitat dels pilots... però el caos de la T4, l'hotel vell i brut, el tracte del personal de terra a Madrid... fan pensar que la direcció també n'és responsable! Què es pot fer? Noltros seguirem reclamant... de moment a AENA o a aviació civil... i sobre tot no comprarem més bitllets a IBERIA.
La veritat es que ja fa mesos que a Iberia en fan una darrera un altra... primer van ser les averies simulades (nltros en varem patir en dos vols consecutius el mes d'octubre), amb la desorganització afegida de la companya a la T4, després les perdues d'equipatge ... Què volen? que anem amb altres companyies?