TW
0

La situació creada a Barajas arran de l’espectacular tempesta de neu que caigué divendres a Madrid visqué anit un altre episodi. La ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, que assegurà que té tot el suport del president del Govern, demanà disculpes un cop més per "la seva part de responsabilitat" i anuncià l’obertura d’un expedient informatiu a Iberia pel tracte que n’han rebut els passatgers afectats per la cancel·lació de viatges. En una roda de premsa a l’aeroport madrileny, Àlvarez assegurà que s’han detectat comportaments "inadmissibles" en alguns vols en els quals, fins i tot, els usuaris han estat desembarcats.

Per això, anuncià que avui la Direcció General d’Aviació Civil (DGAC) obrirà expedients per veure si s’ha complert el nivell d’exigència per atendre els viatgers requerit pel Govern i, després de lamentar que els responsables d’Iberia no se n’hagin excusat, demanà "en nom meu" perdó als viatgers. El portaveu del PP en la Comissió de Foment del Congrés, Andrés Ayala, qualificà immediatament "d’impresentable" l’actitud de la ministra i assegurà que, amb la intenció que mostra de derivar les seves responsabilitat cap a Iberia, "menysprea" les més de 45.000 persones afectades per les cancel·lacions i pels endarreriments.

Pel que fa a la situació a l’aeroport, sembla que ahir s’avançava cap a la normalitat, tot i que el rosari de reclamacions de mostrador a mostrador, les coes inacabables i les cancel·lacions eren encara la lamentable rutina de milers de viatgers. La ministra confirmà que des de les 23.00 hores de dissabte el complex de Barajas és totalment operatiu, indicà que la majoria de companyies havia normalitzat les seves programacions i augurà que Iberia assolirà anit el volum de vols que tenia abans de la nevada, tot sabent que encara hi ha passatgers afectats i maletes per distribuir.

En aquest sentit, Iberia hagué d’anul·lar uns 40 vols dels 712 que tenia programats per ahir. L’Associació de consumidors i usuaris del transport aeri i viatges Combinats (Acutavc) ha iniciat la tramitació d’una demanda col·lectiva contra Iberia, pels retards i cancel·lacions de vols de desembre i gener, i una altra contra Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA), per la seva responsabilitat en la "paralització" de l’aeròdrom Madrid-Barajas els dies 9 i 10 de gener.