El panorama no estava per gaires excessos a Londres. Així, la delegació balear optà enguany per l’austeritat en la World Travel Market: estands sobris amb un pressupost escàs que decidí no pagar el caixet de grans figures per promocionar les Illes. En lloc de treure a passejar l’star-system, la conselleria de Turisme ha preferit la promoció directa. La gran aposta fou el turisme de golf, amb dues presentacions per atreure vistants d’alt poder adquisitiu i augmentar així la despesa turística a les Illes.
Que la xifra de turistes caigui una mica en la temporada vinent és assumible després d’uns 2006 i 2007 d’eufòria i un 2008 que ha complit els objectius. Allò que preocupa és que els turistes deixin de gastar a les Illes i, amb això, arroseguin els beneficis dels hotels i els negocis d’oferta complementària. Una de les sorpreses positives de la fira fou l’anunci de l’acte que durà les bondats de les Balears als carrers de Manchester. Una iniciativa que la Conselleria no descarta dur a altres ciutats europees l’any que ve, en considerar-la molt efectiva per atreure nous turistes.
Tanmateix, just la promoció no basta per fer front a una crisi, que tot i que el turisme balear no notarà tant, molts comparen a la del 2001. Així les coses, Antich haurà de concretar aviat el seu "pla de xoc" per fer front als efectes de la crisi en el turisme balear. No deixa de ser curiós que el que més atreia a l’espai de les Illes era l’oferta gastronòmica servida per Bon Dinar. El bar congregà cada dia gent de tots els pavellons, sobretot italians i espanyols. Per la resta, l’espai de les Illes passà sense pena ni glòria en una de les WTM més austers que es recorden.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.