El sindicat incidí en "l’important sacrifici realitzat per aquest col·lectiu laboral en aquests difícils moments" i manifestà la confiança que "totes aquestes cessions permetin garantir la supervivència de la companyia i contribuir a la viabilitat, tant de l’empresa, com dels llocs de treball." Mentrestant, la direcció d’Spanair prosseguia ahir vespre els contactes amb l’únic sector reticent a la firma de l’acord, el col·lectiu de personal de rampa que es mantenia contraris a les condicions actuals que fixa l’ERO.
La direcció de l’aerolínia manifestà ahir la seva intenció d’ajornar "uns dies més" la presentació de l’ERO a l’autoritat laboral per arribar al "consens" de tots els treballadors. En el mateix sentit, explicaren que la reunió amb els empleats de rampes podria produir-se avui dijous ja que el col·lectiu ha de traslladar-se fins al punt de reunió, fet que "du el seu temps". Ahir, precisament, era el dia fixat per Spanair com a límit per a la negociació que permetés obtenir el suport dels treballadors al document.
Segons fonts de l’aerolínia, el registre de l’ERO davant la Direcció General de Treball no es produirà probablement fins la setmana pròxima. La raó del retard en el lliurament a l’autoritat laboral recau en la necessitat de complir encara un altre tràmit, ja que després dels acords aconseguits amb tripulants de cabina, força de venda i oficines, i els d’ahir amb SEPLA i el TMA, els representants dels col·lectiu hauran de ratificar els acords en les assemblees de cada sindicat. Només alsehores podrà dur-se a terme la presentació formal al Ministeri de Treball.
S’inicien les declaracions dels testimonis
El jutge de Madrid que investiga l’accident aeri ocorregut el passat 20 d’agost a Barajas, Juan Javier Pérez, començà ahir a prendre declaració com a testimonis a diversos membres de l’operatiu de rescat desplegat després del sinistre. S’inicia així la fase testifical del procediment, que continuarà al llarg del mes d’octubre amb la declaració de diversos testimonis directes i treballadors de l’aeroport. Aquests primers, però, just estan relacionats amb l’accident de manera indirecta, bé perquè pogueren presenciar el sinistre , o bé perquè podrien haver tingut algun contacte previ a l’accident amb el passatge de l’avió o amb l’aparell sinistrat. Aquesta nova fase en la investigació judicial s’inicia després que el passat dia 9 es fes públic l’informe de la Comissió d’Investigació d’Accidents i Incidents d’Aviació Civil.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.