TW
0

El nombre de turistes estrangers que van ingressar a Espanya va caure un 8 per cent el juliol davant el mateix mes de l'any anterior, a un total de 7,1 milions, va dir dijous el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. En dades acumulades, els set primers mesos de l'any llancen un balanç positiu del 0,2 per cent en el nombre de turistes internacionals arribats al país fins a 33,7 milions.

L'activitat turística, que entre els mesos de juny a setembre registra la seva màxima activitat, és un dels principals motors de l'economia espanyola en termes de creixement i ocupació.

Amb gairebé 60 milions de turistes a l'any, Espanya és la segona destinació turística mundial només per darrere dels Estats Units. “La caiguda de juliol apunta, en principi, a què l'activitat econòmica en l'àmbit exterior no van molt bé, però també pot ser un problema de preus aquí”, va dir José Luis Martínez, estrateg de Citigroup a Madrid.

La inflació espanyola se situa entre les més altes dels països de la zona euro. El juliol repuntó fins una taxa interanual del 5,3 per cent, el seu nivell més alt en 15 anys. La taxa interanual del sector dels serveis, que inclou una bona part dels preus aplicats sobre el sector turístic, va pujar el juliol fins al 4,0 per cent davant el 3,9 per cent del mes anterior.

“Les xifres de juliol són noves males notícies per a l'economia i reflecteixen la debilitat en altres països, sobretot en Itàlia i França. Agost serà el mes a mirar ja que concentra el major nombre de turistes de l'any”, va dir Daniel Antonucci, analista de Merrill Lynch.

Els països que tradicionalment envien la major quantitat de turistes van sofrir descensos de diversa magnitud, destacant una caiguda del 21,6 per cent en el nombre d'arribades de visitants francesos.

Catalunya va ser la comunitat més visitada el mes en rebre 1,8 milions de turistes, encara que va sofrir un descens interanual del 12,1 per cent, particularment afectada pel menor volum de turistes francesos. Les Illes Balears van concentrar 1,7 milions de turistes, un 2,2 per cent menys que el juliol de l'any passat.

De Gran Bretanya, el principal mercat emissor per a Espanya, van arribar el juliol 1,93 milions de turistes, un 3,1 per cent menys que fa un any. El nombre de turistes alemanys, el tercer mercat en importància, va ser d'1,1 milions, un 5,7 per cent menys que el juliol del 2007.