TW
0

Darrere les cancel·lacions de vols de Ryanair s’amaga una campanya per desprestigiar els portals web. Aquesta és la contundent versió que defensa Manuel Roca, soci fundador d’Atrápalo. "Ryanair vol crear un clima de desconfiança cap als portals per tal de canalitzar totes les vendes a través de la seva web", ha manifestat Roca recentment. L’objectiu ocult, per tant, seria potenciar una falsa alarma en un moment molt sensible.

Ryanair, sens dubte, ha contraatacat denunciant que els portals "violen el copyright de Ryanair". Segons Sinned Fein, portaveu de l’aerolínia anglesa, "no respecten els termes d’ús de la nostra web, cobren taxes innecessàries, desinformen els clients i no comuniquen els possibles canvis dels vols".

No és només una denúncia verbal, ja que Ryanair s’ha querellat contra Atrápalo, i també contraRumbo i eDreams. El director general d’aquest darrer cercador, Javier Bullido, creu que Ryanair té por que l’usuari miri les comparatives de preu i descobreixi que les seves tarifes no són les més barates. De fet, "Ryanair és, moltes vegades, l’opció més cara". Bellido, fins i tot, explicà que després de comparar les taxes, només el 5% dels seus clients escullen a la fi l’empresa irlandesa.

No obstant això, els comentaris enverinats i declaracions de culpabilitat mútues amaguen, amb probabilitat, una mera lluita entre empreses. El tros de pastís és gran, ja que internet s’ha convertit en la primera via per comprar un bitllet d’avió. Les agències de viatge tradicionals, segons afirmen des del Ministeri de Salut i Consum, li han cedit el lideratge del mercat. Ara, tan sols aguanta amb força l’agència d’El Corte Inglés.

És per la importància que han adquirit les pàgines web que Ryanair hauria actuat. Membres de la Unió de Consumidors d’Estat denunciaren, en declaracions a Europa Press, que "som els clients els que pagam la crisi econòmica" amb aquesta baralla entre companyies.

La crisi, paraula clau d’aquests dies de turbulències econòmiques, també ha afectat les previsions de guanys de les aerolínies. El conseller delegat de Ryanair, Michael O’Leary, ha reconegut que només aspiren a tancar l’any cobrint costos, tot i que podrien patir pèrdudes de fins 60 milions d’euros.

Tanmateix, O’Leary no es planteja pujar directament els preus dels bitllets, ja que prefereixen cobrar comissions per dur equipatge o treure la targeta d’embarcament.