TW
0

Balears no es beneficiarà, de moment, de la participació en la gestió de l’aeroport de Son Sant Joan, després que el Consell de Ministres aprovàs avui que totes aquelles comunitats autònomes amb aeroports que tenen un volum anual de 30 milions de passatgers puguin intervenir en la seva gestió.

Ara per ara, arreu de l’Estat, tan sols els aeroports de Barajas (52,1 milions) i del Prat (32,8 milions) arriben a aquesta xifra, cosa que fa que la Comunitat de Madrid i la Generalitat de Catalunya siguin, actualment, els dos únics beneficiaris de la mesura. A partir d’ara el Govern central permetrà que aquestes dues comunitats tenguin una participació de fins a un 19 per cent en la gestió dels aeroports esmentats.

Notícies relacionades

Es dóna el fet que el tercer aeroport amb un major volum de trànsit és el de Son Sant Joan, amb 23,2 milions de viatgers anuals. Segons féu saber ahir la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, tan bon punt l’aeròdrom mallorquí assoleixi la xifra, el Govern de les Illes Balears també podria beneficiar-se de la seva gestió.

Casualment, però, si a la xifra de Son Sant Joan s’hi afegeix el nombre de passatgers que durant el 2007 passaren pels aeroports d’Eivissa (4,5 milions) i de Menorca (2,7 milions), s’arriba a la quantitat fixada pel Ministeri. Sembla, però, que de moment el Govern central no considera aquesta possibilitat i tan sols deixarà participar les comunitats en la gestió aeroportuària comptabilitzant el trànsit de cada aeròdrom de manera aïllada. L’aeroport de Màlaga ocupa, amb 13,5 milions de passatgers, el quart lloc del rànquing.

D’altra part, el Consell de Ministres també aprovà ahir la privatització del 30 per cent de la gestió d’Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA). El nou model implicarà la creació de dues entitats empresarials estatals diferenciades. Una es cuidarà de la navegació aèria i l’altra, de la gestió dels aeroports.