Balears no es beneficiarà, de moment, de la participació en la gestió de l’aeroport de Son Sant Joan, després que el Consell de Ministres aprovàs avui que totes aquelles comunitats autònomes amb aeroports que tenen un volum anual de 30 milions de passatgers puguin intervenir en la seva gestió.
Ara per ara, arreu de l’Estat, tan sols els aeroports de Barajas (52,1 milions) i del Prat (32,8 milions) arriben a aquesta xifra, cosa que fa que la Comunitat de Madrid i la Generalitat de Catalunya siguin, actualment, els dos únics beneficiaris de la mesura. A partir d’ara el Govern central permetrà que aquestes dues comunitats tenguin una participació de fins a un 19 per cent en la gestió dels aeroports esmentats.
Es dóna el fet que el tercer aeroport amb un major volum de trànsit és el de Son Sant Joan, amb 23,2 milions de viatgers anuals. Segons féu saber ahir la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, tan bon punt l’aeròdrom mallorquí assoleixi la xifra, el Govern de les Illes Balears també podria beneficiar-se de la seva gestió.
Casualment, però, si a la xifra de Son Sant Joan s’hi afegeix el nombre de passatgers que durant el 2007 passaren pels aeroports d’Eivissa (4,5 milions) i de Menorca (2,7 milions), s’arriba a la quantitat fixada pel Ministeri. Sembla, però, que de moment el Govern central no considera aquesta possibilitat i tan sols deixarà participar les comunitats en la gestió aeroportuària comptabilitzant el trànsit de cada aeròdrom de manera aïllada. L’aeroport de Màlaga ocupa, amb 13,5 milions de passatgers, el quart lloc del rànquing.
D’altra part, el Consell de Ministres també aprovà ahir la privatització del 30 per cent de la gestió d’Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA). El nou model implicarà la creació de dues entitats empresarials estatals diferenciades. Una es cuidarà de la navegació aèria i l’altra, de la gestió dels aeroports.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El tema d´AENA es la manifestacio de la possicio que´l centralisme vol continuar manteninMolt be que des de mallorca es demani la cogestio de Sont Sant Joan pero n´hi ha que recordar-vos que aquesta "guerra" ja porta temps des de Catalunya.Generalitat, instuciones civils, Camera de comerç.Estudis economics editats del catedratic Reamon Tremosa i Ballces - esta a Internet - Etc. Tot un moviment de la clase politica i social catalana. Esta molt be que ara des de Mallorca es demani lo mateix, pero sempre pensem que millor seria que anesim plegats en reivindicacions que ens interesen a les dos parts que no comprobar permanenment que quan Catalunya engega un proces ,es quan començan a tindre conciencia els altres que tambe poden estar afectas.del mateix problema.Apreteu als vostres politics, potser plegats podrem tindre fmes força. Amb Valencia estem per fer pressio amb el corredor Mediterrani del ff.cc.Aquestas son politiques intel-ligens entre comunitats veines. No les picabaralles que alguns enceten i que sovin apareixen amb lo del "pancatalanisme"
Gravíssima i indignant actuació del Govern central. És un insult per aquestes Illes a més de l'espoli més important que poden fer. Què no ho sabeu que AENA és l'empresa amb més benefici de tot l'Estat, extret a costa d'aprofitar els nostres recursos, deixant-nos sols la contaminació? On son els nostres representants polítics? Planteu cara d'una punyetera vegada! Aquesta és la vertadera solució a la crisis econòmica. Aquí hi ha la gallina dels ous d'or i Madrid mai la cedirà, no pot permetre's el luxe de deixar de pagar sous astronòmics a més de 4.000 alts executius que no en foten ni brot i acabar de pagar fastuoses i faraòniques T4s que mai faran servir al 100%. Això és el que pot capgirar l'economia illenca de veritat! És patètic i ridícul posar com excusa que només es permetrà la cogestió (vol dir espipellar les miques) a aquells aeroports que arribin als 30 milions de passatgers (Madrid i BCN), afegint que el de Son Sant Joan (actualment amb 23,2) pot arribar-hi en dos anys. Ni ho somieu! Saben positivament que la crisi del petroli no ho permetrà. A més, és aquesta illa la que no s'ho pot permetre, no pot rebre una pressió demogràfica tan elevada amb el conseqüent consum de recursos i sobretot de generació de contaminants (CO2, renou, metalls pesants, benzens en suspensió, etc...). Durant anys AENA ha anat recaptant les taxes mediambientals, en teoria per reinvertir en les àrees d'afecció properes a les infraestructures aeroportuàries. Aproximadament un 4% del cost total de cada bitllet. Així doncs només cal que tragueu la calculadora, establiu un preu mitjà de passatge i multipliqueu pel milions de passatges dels últims deu o quinze anys. La xifra robada us farà escarrufar ja que mai, MAI, han fet una sola inversió aquí. I mentre, heu sentit algun polític d'aquestes Illes que hagi reclamat res? A arribat l'hora! Sinó reaccionem, la nostra economia no aixecarà cap i el nostre més preuat valor, el medi ambient, inevitablement se'n ressentirà. Sinó podem controlar el pont de connexió amb el món. Només ens mereixem esser una SOCIETAT TITELLA. Avís a navegants: És preferible sempre poder gestionar-nos la font d'ingressos que aquí generem, que haver d'anar ha demanar almoina a Madrid per un deficient i confessat mal finançament.
això es una vergonya!!! només donarán una part de la gestió a madrid i Catalunya L'aeroport de Palma, és una altra vaca que no volen deixar, bé vendran part de la "xarxa" despés de que els beneficis de Palma haguin pogut fer el T4 faraònica. segurament la vendran a una empresa madrilenya perquè pugui continuar concendint els negocis als seus amic com per exemple el local de venta d'ensaimades a una promotora madrilenya