Fonts del SEPLA van explicar a Europa Press que aquesta mesura es prendria “per por a la normativa que es podria aprovar el pròxim mes de gener”, tenint en compte que una part d'aquesta ja vigeix des de dimecres passat.
Les esmentades fonts van indicar que els contactes amb el Ministeri de Foment són “constants” però van recordar que el Govern “no va tenir en compte les propostes del sindicat de pilots”.
El sindicat va informar en un comunicat que la Junta Rectora del SEPLA va aprovar amb unanimitat el rebuig de la implantació de la norma de protecció de fatiga de vol que està duent a terme el Ministeri de Foment perquè “rebaixa els nivells de seguretat en els vols comercials espanyols”.
El reglament EU-OPS subpart Q, que vigeix des del 16 de juliol d'aquest any, és una regulació de mínims d'àmbit europeu, que permet a cada estat membre mantenir o establir millors condicions de seguretat. “En el cas espanyol, el procés d'implementació que està duent a terme la Direcció General d'Aviació Civil podria conduir-nos a una de les regulacions més permissives d'Europa, al debilitar la seguretat de passatgers, tripulants de cabina i pilots”, va recalcar el sindicat.
El SEPLA va recordar que durant 15 mesos va col·laborar amb el Govern i les aerolínies per definir una normativa que tingués en compte tant la seguretat en vol com l'eficiència de les aerolínies, i que a més milloràs l'actual regulació, que data de l'any 1995.
“Tanmateix, en la negociació van prevalèixer els criteris economicistes de les companyies amb el consegüent retall en la seguretat dels viatgers”, va recalcar el sindicat, que va destacar que la crisi en la qual es troben algunes companyies aèries “no pot ser una excusa per relaxar la seguretat”.
“Amb la normativa proposada pel Ministeri de Foment, un pilot podria volar a la Xina i tornar en 24 hores, amb un descans a l'avió assegut en un seient de turista no reclinable i podria realitzar vols de 14 hores sense tripulació de reforç, davant el límit actual d'11 hores”, explica el sindicat.
El SEPLA es va mostrar disposat a acceptar “en la seva integritat” la normativa britànica, on davant les 24 hores de guàrdia i 21,5 hores d'activitat seguides d'Espanya, les guàrdies estan limitades a 12 hores i 12 hores d'activitat de vol seguides.
El sindicat va recalcar la necessitat que el sector aeri espanyol guanyi competitivitat “abordant altres problemes estructurals, com la sobreoferta, flotes obsoletes, taxes excessives i millorant l'eficiència de molts processos, sense necessitat de retallar els nivells de seguretat dels viatgers”.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.