TW
0

Aerolínies de Balears (AEBAL) podria entrar en el mercat dels vols interinsulars. Després que Spanair hagi decidit prescindir dels seus serveis amb la intenció de fer rendible l’aerolínia, el president d’AEBAL, Lars Lindgren, reconegué ahir que estudia la possibilitat d’operar vols entre illes de manera independent, quan va estimar que els seus avions, amb 120 places, tenen la mida "adequada" per realitzar aquest servei.

Una possibilitat que el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, considera "positiva" ja que permetria una "certa competència" en el sector –on fins ara hi ha només Air Nostrum–. I que, segons recordà, contempla la declaració de servei públic quan hi permeté la participació de qualsevol companyia, igual com succeeix a Canàries.

Mentrestant, el director general d’AEBAL, José Jaume, subratllava que AEBAL "ha de trobar el seu camí" i cercar solucions que en garanteixin la continuïtat, entre les quals no descartà "atendre les demandes de transport aeri de les Illes".

Per part seva, el director general d’Spanair, Markus Hedblom, assegurà que "ara per ara" l’aerolínia mantindrà la seu a Palma, malgrat que el pla de viabilitat de la companyia deixarà a terra 15 avions i suposarà l’acomiadament de 1.100 treballadors.

Ahir horabaixa el president Francesc Antich i el conseller de Mobilitat mantingueren una reunió amb els dirigents d’Spanair i AEBAL per cercar solucions al futur d’ambdues aerolínies.