TW
0

El Pla de viabilitat que en l’actualitat estudien els directius d’Spanair haurà de ser negociat amb els sindicats. I el tour de forçe entre uns i altres podria perllongar-se entre 10 i 14 setmanes. Tot i que les converses havien de començar dimarts, en el marc de la Taula única de negociació, l’empresa decidí ahir ajornar la reunió fins a aquest dijous.

Aquesta és la perspectiva amb la qual treballen les 12 comissions que Spanair constituí aquest cap de setmana, integrades per alts càrrecs i tècnics mitjans de l’empresa.

La seva tasca serà dotar de contingut un pla de viabilitat "que fins ara només tenia definida la seva filosofia", asseguren des de l’aeronàutica. Les línies generals són l’acomiadament de 1.100 treballadors, repartits en un total de 900 llocs de treball. D’aquests, 250 pertanyen a la seu de Palma.

Els sindicats ja han advertit que no promouran vagues, "ja que resultaria contraproduent". Però la negociació serà dura. Les nou centrals amb implantació a Spanair enllesteixen aquests dies la Taula única de negociació.

Avui, de fet, els representants sindicals s’havien de reunir per primer pic. La trobada, tanmateix, ha estat ajornada fins a aquest dijous. I avui només tindrà lloc la reunió que delegats de SEPLA –l’agrupació dels pilots– mantenen cada setmana amb la companyia.

Segons Spanair, l’ajornament és degut a la necessitat de donar més temps a les centrals per tal que decideixin la identitat dels que formaran la seva delegació negociadora.