Al poc valor de les ofertes, SAS afegí com a motiu d’aturada de la venda les "adverses condicions del mercat de l’aviació a Espanya, els alts preus del combustible i la pressió del sector financer".
Ara, segons Sture Stölen, responsable de relacions amb els inversors de l’aerolínia escandinava, SAS centra l’objectiu en el fet que Spanair entri en beneficis. Stölen assenyalà, però, que SAS "no exclou" la possibilitat de vendre Spanair en un futur.
La directora general de Transport Aeri i Marítim, Joana Amengual, trobà ahir "molt positiva" aquesta decisió de SAS, tot i que va reconèixer que "ja ho esperava", perquè l’aerolínia ja li havia comunicat el mes de març que les ofertes que s’havien plantejat "no eren positives ni adequades".
Amengual destacà, a més, que des del principi el Govern "en cap moment" no s’havia preocupat en excés davant la possibilitat que la base d’aquesta companyia se n’anàs de les Illes Balears.
D’altra banda, la directora general revelà que probablement a partir de setembre Spanair començarà a prendre mesures per pal·liar la situació actual, si bé assegurà que no li consta que hi hagi d’haver una reestructuració de la plantilla de Balears, composta per 1.200 treballadors.
Mentrestant, fonts d’Spanair consideraven ahir un "valor positiu continuar sent membre del grup SAS", perquè es tracta del "quart grup d’Europa en el sector". Així mateix, el president del Cercle d’Economia de Mallorca, Alejandro Forcades, destacà la importància que Spanair mantingui la seu i els serveis complementaris a Mallorca.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.