TW
0

Unió de Pagesos de Mallorca ha criticat avui que els comerços de l'illa no comprin «directament» als agricultors autòctons, i prefereixin tenir les prestatgeries buides de productes, la qual cosa suposa que els productors mallorquins no poden vendre els seus productes, per la qual cosa es veuen obligats a «tancar».

Així el va expressar l'agrupació en un comunicat, en el qual va denunciar la «extrema dependència» externa del sistema de distribució de les Balears, en afirmar que des de «fa anys» s'ha marginat les produccions agroalimentàries dels punts de venda de les cadenes de supermercats i hipermercats.

Notícies relacionades

En aquest sentit, Unió de Pagesos de Mallorca va considerar que les empreses alimentàries han anat «rebutjant» el subministrament dels productes de l'arxipèlag, situació que afirmen es va agreujar en els últims «dos o tres anys», a causa de la concentració de les compres en centrals d'àmbit estatal, va assegurar el comunicat.

Per això, va remarcar que entitats com Mercadona no comercialitzen ni «un gram» de carn que es produeix a les Illes Balears, mentre que va informar que «altres» com Eroski sí ho fan, però va afirmar que s'aquesta acció -venda de carn autòctona- es realitza de manera «ínfima».

Finalment, Unió de Pagesos de Mallorca va opinar que s'ha imposat un sistema irracional que provoca grans costs ambientals, a causa que els aliments s'han de desplaçar des de «grans» distàncies a base de petroli, i el territori de les illes es converteix en un «potencial camp urbanitzable».