El Messies de Handel s'interpreta a Palma, per Nadal i en format participatiu (és a dir, amb participació de diverses corals i amb participació oberta de cantaires individuals, a títol particular), des de 2005, sense interrupció. Entre 2005 i 2010 aquesta va ser una activitat finançada i organitzada per la Fundació La Caixa. El 2010 va ser la primera vegada que hi va participar l’Orfeó Ramon Llull, com a tal. Aquell any l’Orfeó Ramon Llull s’acabava de crear, sota la direcció d’Irina Capriles. Els anys 2011 i 2012 la Fundació La Caixa no va organitzar El Messies participatiu a Palma, però no es va deixar de fer: l’Orfeó Ramon Llull va prendre el relleu i se’n va fer càrrec de l’organització. Els anys 2013, 2014 i 2015 va tornar a ser la Fundació La Caixa l’entitat organitzadora i finançadora; la preparació de les corals participants i dels cantaires individuals va estar encarregada a la directora de l’Orfeó Ramon Llull, Irina Capriles.
L’any 2016 la Fundació La Caixa queda, una altra vegada, al marge, però l’Orfeó no va voler deixar sense l’oportunitat de cantar El Messies als molts cantaires que volien cantar aquesta grandiosa peça musical, que alguns ja feia quatre, sis, deu anys que la cantaven, i tampoc no volia l’Orfeó que Palma quedàs sense un acte nadalenc que ja s’havia convertit en tradicional. Per tot això, l’Orfeó va demanar suport a l’Ajuntament de Palma, que no va dubtar a donar-lo, com consta en el cartell i en el programa de mà que es va preparar.
El Messies de Handel s’interpreta, normalment, amb orquestra, a més de clavecí i, a vegades, orgue, a part de corals i veus solistes. Per a rebaixar el cost d’una orquestra professional completa, i també per a provar el resultat musical de fórmules diferents, Irina Capriles va dissenyar el Messies dels cantaires de 2016 en base a l’orgue (que assumia, en certa manera, el paper de l’orquestra) i el clavecí, amb el complement necessari de cinc instruments de vent i els timbals. L’escenari va ser la basílica de Sant Francesc i el resultat va ser original i de qualitat. Al final d’aquest escrit hi ha uns enllaços on es recullen notícies d’aquell concert i se’n poden tastar alguns fragments.
Per tot plegat, per al Messies dels cantaires de 2017, al que l’Orfeó, els cors que se l’hi ajunten i els cantaires individuals no volen renunciar, s’ha optat per gairebé repetir la fórmula de 2016.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.