TW
0

«El turment i l’èxtasi. Art d'origen llatinoamericà en les col·leccions de Mallorca, una revisió des de la contemporaneïtat» és un projecte expositiu comissariat per Nekane Aramburu, amb la col·laboració de Gerardo Mosquera, que posa en relleu l’evolució de la creació llatinoamericana contemporània a través de la seva presència en les col·leccions d’art de Mallorca. La genealogia insereix les seves arrels entre el conflicte i l’estètica, el compromís polític i social i l’evolució de l’estètica i el pensament en una àrea geogràfica llunyana, però, malgrat tot, connectada amb la manera d’entendre les fractures de la postmodernitat.


El focus de la curadoria de l'exposició, que s'inaugura aquest divendres 1 de juliol, s’ha centrat en artistes i obres destacades des de la perspectiva del seu posicionament en el circuit de l’art internacional actual i del seu paper rellevant en la història de la creació contemporània, la qual cosa ha donat lloc a una selecció de 59 artistes i 92 obres.

Pel que fa al desenvolupament del muntatge, sense oblidar l’especificitat que defineix cada posicionament i a manera de guia, els quatre grups d’obres de què consta l’exposició tenen per objecte propiciar-ne la legitimitat i la posada en context. Els grupos són: Passió, Bellesa, Ideologia i Conflicte.


Claus de l'exposició

  1. "El turment i l'èxtasi" ratifica la impossibilitat de parlar d'un art llatinoamericà com a tal.

  2. Aquest projecte reflecteix el viatge d'anada i tornada entre Mallorca i els països de Llatinoamèrica. Neix, doncs, com un assaig per contribuir a una certa història possible del nostre entorn proper a partir d'una mirada global.

  3. El funcionament de l'ecosistema de l'art -públic/privat, col·leccionisme/institució- queda reflectit en l'exposició.

  4. El projecte curatorial ha tingut en compte la dissidència i complementarietat d'enfocaments dels artistes seleccionats. En aquest sentit, compta amb 92 obres de 59 artistes que reflecteixen la perspectiva del seu posicionament en el circuit de l'art internacional actual i del seu paper rellevant en la història de la creació contemporània.