Jaume Reus, Joan Lacomba, Teresa Cunnet i Toni Ferrari. | C. DOMENEC

TW
1

L'historiador de l'art i gestor cultural Jaume Reus i Morro ha estat seleccionat en concurs públic com a nou director del centre Arts Santa Mònica de Barcelona i en els propers dies la Generalitat procedirà al seu nomenament, ha informat avui el Departament de Cultura.

Aquesta ha estat la primera vegada en què el director de l'Arts Santa Mònica ha estat escollit mitjançant un concurs públic basat en criteris de capacitació i professionalitat, atenent a la millor puntuació global obtinguda per mèrits aportats i a la proposta de desplegament del projecte que els candidats han presentat per al centre cultural.

Jaume Reus és doctor cum laude en Història de l'Art per la Universitat de les Illes Balears, amb la tesi «Evasió i exili interior a l'obra de Joan Miró: 1939-1945».

Reus ha estat responsable de la gestió cultural de l'Espai Mallorca de Barcelona i comissari de diverses exposicions en aquest mateix centre (2013- 2014).

Igualment, ha estat comissari de les exposicions «Amaru Cholango. Va clarejar enmig de la nit », al Centre d'Art Contemporani de Quito (Equador); «Barceló abans de Barceló», a la Fundació Pilar i Joan Miró de Palma; i «La bellesa de la lletjor», a la Tapettenfabrik de Bonn (Alemaia), entre d'altres.

Prèviament, Jaume Reus havia ocupat diversos càrrecs a la Fundació Pilar i Joan Miró de Mallorca entre els anys 2004 i 2012 i havia estat coordinador de comunicació a Es Baluard Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma (2005).

El nou director de l'Arts Santa Mònica és autor del llibre «Art i conjuntura. La Jove Plàstica a Mallorca 1970-1978 »i és col·laborador habitual de diverses revistes i suplements culturals, així com a autor de desenes d'articles en premsa.

En el camp de la docència, Jaume Reus ha exercit com a professor universitari en l'àmbit de les arts plàstiques i visuals a les Balears i Llatinoamèrica i, així, ha estat professor convidat a la Universitat Central de l'Equador, a la Universitat San Francisco de Quito i a la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic (UNAM) a Ciutat de Mèxic.

Entre 1996 i 2003, va impartir classes a la Universitat de les Illes Balears com a professor de Ciències Històriques i Teoria de les Arts, i ha format part de diferents equips d'investigació, entre ells un sobre «Art i Estètica Contemporànies» o pel «Catàleg de Protecció d'edificis i elements d'interès històric, artístic, arquitectònic i paisatgístic de Palma».