Confluència d'estils rere la música nostrada per celebrar la patrona dels músics.

TW
0

La Banda de Música de Ses Salines, els xeremiers de la localitat i el grup Al-Mayurqa ofereixen aquest dissabte 15 de novembre una commemoració de Santa Cecília ben especial, que proposa gaudir de la música mallorquina tradicional i popular amb un prisma novedós.

L'església de ses Salines és l'escenari escollit per fer aquesta trobada musical d'elements que en principi semblen una mica heterogenis, però que avui es proposen encaixar a partir de la reivindicació la música d'arrel, a través del record i la memòria sonora.

Una icona destacada de la cita serà Joan Bonet, més conegut com l'amo en Joan Pubil, un dels darrers xeremiers de Mallorca abans de la recuperació de les colles, qui sense coneixements teòrics de música esdevingué un dels referents del sector, a partir del seu testimoni vital i musical, plasmat a l'obra Xeremiers. Manual de xeremies, fobiol i tamborí (Edicions Cort), d'Antoni Artigues.

La seva obra ha arribat als nostres dies. Fins i tot hi ha una composició que rep el nom de "Jota d'en Pubil", la qual ha estat recuperada per la Banda de Música de ses Salines, i seran una part important del recital que oferiran el dia de la patrona dels músics.

En aquest context s'hi adiu d'allò més la intervenció d'Al Mayurqa, un grup nascut l’any 1994 amb la intenció de dignificar la música tradicional mallorquina, fent una lectura actual del temes que ens defineixen com a poble, rere la fita que la riquesa del patrimoni cultural illenc no desaparegui.