L'espai cultural de Can Alcover acollirà, a partir del pròxim 17 d'octubre, l'exposició “Dones per la Memòria” que recull mitja dotzena de retrats de lluitadores antifeixistes elaborats per Eberhard Grosske. | Memòria Històrica

TW
0

L'espai cultural de Can Alcover acollirà, a partir del pròxim 17 d'octubre, l'exposició “Dones per la Memòria”. La mostra pictòrica, organitzada per Memòria de Mallorca, inclou sis retrats de dones que foren assassinades pels feixistes durant la Guerra Civil i el franquisme. Els retrats han estat elaborats per Eberhard Grosske.

Les dones compromeses retratades són: Aurora Picornell, Matilde Landa, Daria Buxadé, Mercè Buxadé, Margalida Jaume i Pilar Sánchez. La presentació de la mostra, que serà a les 19:00 hores, anirà a càrrec de l'autor dels retrats. A continuació hi haurà una taula redona a càrrec de Tomeu Garí, Tonina Mercadal, Jaume Miró, Maria Antònia Oliver i Manel Suárez. També es retrà homenatge a totes les dones que patiren la repressió franquista a Mallorca.

Defensa de les víctimes
L'entitat ha assegurat que la mostra pretén “recuperar la memòria de les víctimes del franquisme” així com “reivindicar els seus valors i principis”. “La mostra també vol denunciar el patiment que causà la barbàrie feixista a Mallorca, especialment a les dones, i que a través de la seva imatge real ens transmet la seva identitat, cinc d'elles encara romanen desaparegudes a fosses clandestines franquistes, sense nom i sense senyalitzar”, ha afirmat l'entitat.