Salinas i Sistach, aquest dilluns durant la inauguració. | Joan Torres

TW
0

Les quatre torres de la façana del Naixement de la Sagrada Família són suficients per identificar la ciutat de Barcelona. La càrrega simbòlica que té la basílica es fa patent en l'exposició que aquest dilluns van inaugurar el bisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, i el bisbe de Mallorca, Xavier Salinas, al Museu Diocesà de Mallorca: Gaudí i la Sagrada Família.

La mostra, dins de l'any Campins-Gaudí, suggereix a l'espectador un viatge per la vida i obra de l'arquitecte, revisant els seus primers anys i descrivint les seves principals fonts d'inspiració. Al·ludeix tant a les característiques arquitectòniques del temple barceloní com al missatge religiós que transmet amb el seu disseny. “Gaudí tenia una relació tel·lúrica amb la terra, la mateixa que va mantenir Joan Miró quan recolzava la seva orella al terra per escoltar el so dels cucs”, recorda el crític i historiador d'Art, Daniel Giralt-Miracle, comissari de la mostra.

A la Catedral, segons relata Giralt-Miracle, Gaudí va realitzar “l'aprenentatge de les noves pràctiques litúrgiques, la reconcepció del temple, és a dir, la centralització de l'altar i la celebració en la qual tots s'uneixen en un cant i, per tant, hi ha una aproximació espiritual del missatge cristià de qui predica i del poble. Aquí ho aprèn i a Barcelona l'aplica”. Llavors, el comissari considera que la basílica de la ciutat catalana “no és una peça exògena, sinó que està integrada a la Seu”.

La mostra es podrà visitar fins el 30 d'octubre al carrer Mirador 5 de Palma.