La Colla Jove Xiquets de Tarragona, una de les agrupacions punteres del món casteller, arriba aquest dissabte a l'illa per participar en l'actuació organitzada en motiu de les Fires i Festes de Manacor. Allà compartiran plaça amb els amfitrions Al·lots de Llevant i els palmesans Castellers de Mallorca.
El cartell d'aquesta ja tradicional diada en les celebracions de finals de maig de la capital del Llevant adquireix una important notorietat amb la Jove de Tarragona, que amb 250 camises s'ha proposat tenyir l'illa de lila i fer un bon paper davant el públic manacorí.
Ja el 2006, la colla tarragonina participà per primer pic en aquesta mateixa actuació, això sí amb un repertori prou discret -4 de 7 amb l'agulla com a millor castell- pel que fa als registres a què ens tenen acostumats. Aquest pic però s'espera veure almenys alguna construcció de vuit pisos.
Pel que fa a les colles mallorquines, tant els castellers de Ciutat com els Al·lots preparen un salt qualitatiu en la seva temporada, amb construccions inèdites enguany, però al seu abast, com poden ser el 4 de 7 amb el pilar enmig, o el 5 de 7.
Ambdós són castells que necessiten molta de gent a baix, a la pinya, però en un dia com avui això no serà un problema, sobretot pels verds, que actuen a la seva plaça, i comptaran a més amb la col·laboració dels castellers tarragonins.
Per a qui no en vulgui perdre detall, l'actuació començarà a les 17.30 hores a la plaça de la Bassa. En cas de pluja no s'anul·la, i es farà al poliesportiu cobert de na Capellera.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
En canvi bén molt que els agrada celebrar El Rocío, la Feria de Abril o qualsevol altra festa d´un lloc de la Espanya castellanparlant. Son una minoria i uns terroristes culturals i no els hauriem de fer cas.
Quin oi de forasterada...
@Quines festes mas manacorines au venga! No tens ni idea del sentit que a Mallorca donam a la paraula "foraster". Així que el teu comentari sí que és propi d'un foraster.
Castellers forastres són es protagonistes de ses nostres fires? De què anau?.