TW
7

El secretari autonòmic d'Educació, Cultura i Universitats, Guillem Estarellas, s'estrenà ahir capvespre a com representant de Cultura del Govern balear en la festa del Museu de Mallorca en motiu del dia internacional. En ella, anuncià la fusió del Conservatori Superior de Música i l'Esadib. Aquesta "fusió" suposarà la creació d'una única fundació per als dos centres sense que això "vagi en detriment d'un o l'altre" ja que serà " per fomentar els aspectes culturals i pedagògics, i que al nostre entendre, aniran a millor", digué.

Estarellas puntualitzà també que ara es troben en una "fase d'estudi" i que encara no han decidit el possible trasllat de l'Escola Superior d'Art Dramàtic a l'edifici del Conservatori, tal i com avançà dBalears que el Govern estudiava fer per reduir despesa en el lloguer de l'edifici de l'Esadib.

Pel que fa a l'Orquestra Simfònica el secretari autonòmic assegurà que s'ha de "promocionar" i a més "d'adaptar-la als nous temps", remarcà. Tot i això, descartà que es faci cap ERE "o jo no en tenc cap coneixement", digué. Tot i això, reconeix que per a finançar l'orquestra caldran finançadors privats. D'altra banda, Estarellas remarcà que "Cultura és tant important o més que qualsevol altra direcció general" i digué que la seva vinculació amb el sector ve des de la regidoria que ocupa a Bunayola. "Malgrat ser regidor d'Hisenda, m'encarrego dels aspectes culturals", apuntà mentre assegurava que el fet que s'hagi eliminat la direcció general, no implica que es menystengui.

La celebració del Dia Internacional dels Museus també fou un dels punts destacats en aquesta primera compareixença d'Estarellas amb la premsa de Cultura. Recordà que les obres al Museu de Mallorca estaran acabades d'aquí uns mesos i que abans d'acabar l'any es començarà a fer el "transvàs" del Centre de Cultura Sa Nostra a Ca la Gran Cristiniana. La visita però del secretari al museu fou breu, perquè només tenia mitja hora per acudir després al darrer concert de la temporada de la Simfònica al Teatre Principal. Així doncs, Guillem Estarellas s'estrenà ahir amb ‘doblet' cultural.