El director mallorquí va estar acompanyat pels actors del film Guillem Juaneda i Colm Meaney, molts amics, integrants del sector audiovisual de les Illes i les autoritats polítiques. Els cineastes Borja Zausen, Luis Ortas, Nofre Moyà i Marcos Cabotà; el compositor Miquel Brunet; els integrants de Diabéticas Aceleradas; l'actor Rodo Gener; el director de la Mallorca Film Comission, Pedro Barbadillo; l'actor i director Àlex Tejedor; Carles Molinet, d'Iguana Teatre; Germán Traver, del Clúster Audiovisual de les Illes Balears; i l'actor Toni Gomila foren algunes de les cares conegudes que compartiren un moment tan especial amb Bestard.
Malgrat que el director mallorquí considerà "una responsabilitat" l'estrena a Mallorca, també assegurà que està "tranquil" per com han anat les projeccions de la setmana passada en ciutats com Madrid, Girona i Barcelona.
"Aquesta estrena és un luxe, però el que esper de veritat és que una pel·lícula feta al 100% a Mallorca sigui el punt de partida d'alguna cosa, que suposi un gra d'arena". Per començar, "el sentiment" per l'Illa s'ha traduït en unes imatges que seran vistes pertot arreu.
Colm Meaney fou el darrer a arribar a la capella i també qui aixecà més expectació entre la gent. "És genial retrobar-me amb els companys de la pel·lícula", digué Meaney, qui assegurà que li agradaria molt "fer-ne una altra a Mallorca. És un lloc on hi ha molt bons directors de cinema", afegí el conegut intèrpret, que avui mateix havia de partir cap als Estats Units. Per part seva, Guillem Juaneda, considerat la revelació del film, volgué fugir d'aquesta etiqueta. "Tots som la revelació", asseverà. L'intèrpret també considerà necessari "que es continuï fent cinema aquí". "La veritat és que estic molt més emocionat que altres dies. Crec que la gent de Mallorca entrendrà la pel·lícula millor que ningú", apuntà.
El director executiu d'El perfecto desconocido, Miquel Verd, explicà que "de les 14 còpies del film que s'han distribuït per tot l'Estat, 3 són per a les Balears". "Hem apostat sobretot pels llocs on es parla català i castellà". Verd també anuncià que continuarà el recorregut de la pel·lícula per festivals i que les properes aturades seran a Anglaterra i Hongria.
"És un dia molt important, perquè s'estrena una pel·lícula feta a Mallorca fins al final", digué un satisfet Pedro Barbadillo. "Tindrà un recorregut molt interessant i que farà parlar. I a més servirà per mostrar llocs de l'Illa i les experiències que s'hi poden viure", conclogué.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
jaume, ¿porque entonces no la veria nadie, te parece suficiente motivo? la pela es la pela, y por si no te has enterado, lo de las subvenciones se ha acabado
A Catalunya la pel·lícula es veurà com a "El perfecte desconegut", però aquí és en foraster, i no ho és perquè l'hi obligui el govern, que d'això en concret no en té la culpa. Si els suposats intel·lectuals, com en Toni Bestard, són incapaços de reivindicar el català com a llengua de creació, ¿què podem esperar-ne? Potser aqueix director és un "perfecte diglòssic" i, per tant, un perfecte col·laborador en la marginació de la llengua del su poble. ¿Per què a casa seva el bunyolí Toni Bestard no ha volgut que el film fos en la llengua pròpia del seu país? Com tantes de vegades, Mallorca només serveix per a fer planta, però es perd l'oportunitat de mostrar-la amb la seva plenitud cultural i lingüística. Magre favor ens has fet, Bestard...