Un muntatge de quatre pantalles que ens permet observar escenes de Burkina Faso i l'Àrtic simultàniament, unes cortines que transformen l'ombra de l'espectador amb una actriu de cinema i la imatge d'un home que es desfà en píxels, com si es tractàs d'un rellotge d'arena, són algunes de les obres que es poden observar a partir d'avui i fins el proper 15 de gener al CaixaFòrum de Palma, en la mostra L'efecte del cine. Il·lusió, realitat i imatge en moviment. L'exposició està coorganitzada per l'Obra Social la Caixa i el Hishhorn Museum and Sculpture Garden, de la Smithsonian Institution de Washington.
"La mostra convida a explorar l'impacte del cinema a la societat a través de qualsevol de les seves formes: no només la pantalla convencional, sinó també la televisió, el videoart, els videojocs i els smartphones", explicà el coordinador d'exposicions del Hirshhorn Museum Lawrence Hyman, qui avançà que la mostra integra dues dimensions: una de relacionada amb el realisme -"com la imatge comunica i es diverteix complicant la realitat i la ficció"- i una altra de vinculada als somnis, -"el món oníric en el qual la tecnologia cinematogràfica indueix estats alterats de la percepció"-, explicà.
Andy Warhol, Douglas Gordon, Bruce Conner, Michael Bell-Smith, Siebren Versteeg, Wolfgang Staehle, Julian Rosefeldt i Isaac Julien són els vuit artistes que donen forma a aquesta exposició, en què predomina el videoart. "Entenem el cinema des d'un punt de vista molt ampli i ens acostam al seu món amb una temàtica multidisciplinària", afegí el coordinador. "Algunes d'aquestes obres necessiten temps, que l'espectador les observi en la intimitat, per tal d'apreciar-ne el sentiment que vol generar l'autor", comentà Hyman. "Obres com les de Isaac Creolé i Bruce Conner editen les imatges de manera coreogràfica, per poder evocar la mescla entre la realitat i la ficció.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.