TW
0

Davant l'anunci de la directora insular de Patrimoni del Consell de Mallorca de tornar enrere l'expedient d'expropiació del castell de Santueri, ahir dematí consellers i regidors socialistes anaren a la fortificació per expressar rebuig a aquesta proposta. Segons el portaveu del PSOE al Consell, Jaume Garau, "tornant enrere aquest expedient es perd una gran oportunitat històrica, ja que disposam d'un milió d'euros per a l'expropiació i hi hauria un sobrant per poder fer-hi obres". Afegí que "el castell es podria obrir al públic i també per a ús turisticocultural i a la investigació històrica, ja que es tracta una peça singular", explicà.  Santueri és un dels tres castells roquers que queden a Mallorca. Els socialistes varen assenyalar que presentaran mocions en els plens, que aquesta primera quinzena de novembre tindran lloc al Consell de Mallorca i a l'Ajuntament de Felanitx, perquè el procés d'expropiació començat a final de la legislatura passada no es torni enrere.

El portaveu del PSOE a Felanitx, Toni Nadal, indicà que "amb aquesta decisió s'ha romput el consens a què s'arribà amb una moció aprovada al Consistori felanitxer l'abril del 2010 i en què tots els partits demanaren, per unanimitat, al Consell de Mallorca que n'iniciàs l'expropiació". Segons Nadal, en la campanya electoral el PP "va fer la promesa d'adquirir el castell". Per això, considera que "el PP estafa els felanitxers aturant el procés d'expropiació", assegurà l'edil.

Els socialistes consideren que, si no es continua l'expropiació de Santueri, el milió d'euros que aportà el Govern de Madrid s'haurà de tornar, ja que un dels condicionants és ben clar: es destina a adquisició, rehabilitació, adequació i explotació del castell. "Si es torna enrere l'expedient d'expropiació, el primer punt ja no es compleix", remarcaren.