TW
0

Més de quaranta anys de treballs de l'artista Rafel Amengual és el que es podrà contemplar a partir d'avui al Casal Solleric de Palma. La mostra Retrospectiva d'aquest artista argentí, però de pares mallorquins i instal·lat a Palma des del 1963, oscil·la entre l'expressionisme figuratiu i abstracte. L'exposició la completen 180 peces, majoritàriament pintures i escultures, encara que també s'hi poden trobar unes 60 fotografies fetes amb una càmera Polaroid, i l'ordre del recorregut és cronològic.

"No puc explicar les meves obres. Són sentiments. Aquest art és com la música, que t'agrada o no t'agrada, no val la pena cercar-li explicacions", apuntà ahir l'artista durant l'acte de presentació de la mostra, a la qual també assistí el tinent de batle de Cultura i Esports de l'Ajuntament de Palma, Fernando Gilet, i el comissari de la mostra, Fernando Gómez de la Cuesta. El comissari assenyalà que la tasca de recopilació de les obres d'aquesta exposició s'ha fet durant el darrer any i mig.

"Amengual és un home aglutinador d'artistes i persones, ha estat capficat en tots els embolics del món de l'art i juntar les seves obres ha duit molta feina", remarcà Gómez. Retrospectiva ha estat possible gràcies a la col·laboració dels col·leccionistes d'art que han cedit pintures i escultures per a l'exposició. "Ha estat molt emocionant tornar a veure algunes obres després de tants d'anys", digué Amengual, qui dota el seu treball d'un especial simbolisme a través de la repetició de certs elements, com cors, triangles, creus i arcs. La inauguració serà avui a les 20 hores.