TW
0

El quadre La Lectura (1932) de Pablo Picasso, una obra dedicada a la seva amant i musa Marie Thérese Walter fou la indiscutible plat fort de la subhasta ahir de Sotheby's. L'obra superà les estimacions dels experts en abastar els 29.744.296 euros.

La prestigiosa casa havia calculat el llenç en un valor que oscil·laria entre els 14 i els 21 milions. Els seus vaticinis quedaren curts, ja que La lectura de Picasso passà amb escreix la xifra durant la licitació per 42 obres d'art impressionista i modern de diferents autors. I és que es pagà més del doble del menor dels preus estimats, segons apuntà ahir vespre un portaveu de Sotheby's.

La casa de subhastes comentà també que per aquest quadre apostaren fins a set compradors, tant a la mateixa casa de subhastes com per telèfon, i afegí que "després de set minuts d'acalorada competència, finalment el quadre es va vendre a un comprador anònim que licità per telèfon. La protagonista de la pintura, Marie Thérese, que només tenia 17 anys quan l'artista la conegué l'any 1927 després d'abordar-la a la sortida d'una boca de metro a París, sembla asseguda en una cadira amb el cap inclinat cap amunt i els ulls tancats mentre té un llibre obert a la falda. El pintor mantingué en secret la seva relació amb la jove durant alguns anys, ja que continuava casat amb Olga Khoklova.

Una altra de les pintures de Picasso que triomfà en la subhasta d'ahir i que fou adquirida per 2.028.321 euros, va ser un retrat de l'esposa del pintor, Olga Khoklova, de 1923, (Portrait D'Olga). I un altre Picasso que tampoc defraudà fou Compotier et verres, pintat el 1943, que es va vendre per 946.079 euros. Per contra, no trobà comprador una altra de les obres que havia aixecat expectació, Deux femmes aux corsages rouge et rose, de Pierre-Auguste Renoir, per la qual s'esperava un preu d'entre 2,3 i 3,5 milions d'euros.