Alguns artistes optaren per crear en el mateix carrer. | Joan Torres

TW
0

Més enllà de l'activitat concentrada a les galeries, els carrers de Ciutat vessaren amb les propostes artístiques de RetroActiva i Arte Visión, tot i que la sort de cadascuna de les iniciatives fou dispar. La plaça del Mercat fou un dels centres neuràlgics de la vetlada i, poc després de les set de l'horabaixa, aquest indret ja vessava de curiosos, atrets per les obres d'Arte Visión. La més cridanera, la instal·lació de Maria Genovart, formada per un llit recobert de palla i presidida per dos moixos de joguina que despertaven la simpatia dels vianants. Alguns dels artistes preferiren elaborar la seva obra en el mateix lloc de la mostra. És el cas del grafiter Sath, qui, armat amb la seva màscara protectora i amb pots d'esprai, donava forma a un contrabaix en el llenç. Leticia també va optar per portar la pintura a la plaça, però no ho va fer sobre tela, sinó sobre un Fiat 500. L'artista va dotar el cotxe blanc d'una decoració digna de les furgonetes dels hippies.

Recepció dispar a RetroActiva

Les instal·lacions de RetroActiva varen tenir una sort desigual a l'hora de cridar l'atenció al públic. Les instal·lacions de Mitos Colom i Marian Moratinos foren les que més curiositat despertaren. La primera, ZOOMOUT 681, gaudí d'una situació privilegiada, just enmig del passeig del Born. There's no place like home aconseguí crear un ambient íntim al carrer Concepció. A l'exhibició de shoefiti inicial, que ha decorat aquest carrer i els seus voltants de sabates roges durant els darrers dies, s'hi sumà una videoprojecció en una façana, que, acompanyada d'un bucle de so noise, aconseguia recrear una atmòsfera hipnòtica. Les instal·lacions no varen tenir la mateixa recepció sortada, com el panell publicitari a la plaça Joan Carles I, d'Aina Perelló; les Dissonàncies, de Neus Marroig, a la plaça de la Reina; o els coixins per fer els bancs de Palma més comodes, de Pep Guerrero.