TW
0

Els espais no convencionals -com anomenen els organitzadors de Fira Tàrrega els carrers, places, carreteres, fàbriques abandonades i fins i tot rotondes quan allotgen muntatges escènics- convertiran la ciutat de les comarques de Lleida en la capital del teatre al carrer del 9 al 12 de setembre. La participació balear en l'edició d'enguany es durà a terme per partida triple. Els dos primers dies, la jove companyia Versió Àcida interpretarà Clau-memòria d'eriçó, protagonitzada per Catalina Carrasco i que Jordi Colominas, director artístic de la mostra, qualificà de "muntatge de dansa molt proper al món de la perfomança".

La unió de Res de Res i Circ Bover oferirà els dies 11 i 12 Sine terra, una obra "ambiciosa i espectacular", segons Colominas, que s'estrenà a Bogotà (Colòmbia) de la mà de l'Institut Ramon Llull i que inclou estructures de gran format i música en directe. La Impaciència representarà els dies 10 i 11 In-consciència, peça amb la qual guanyà el premi al millor espectacle en la Mostra de Teatre de Barcelona 2009. La Conselleria d'Educació i Cultura del Govern també serà present a Tàrrega amb un estand institucional a la Llotja, epicentre del festival i on es duen a terme la majoria de transaccions entre programadors i artistes.

Funció econòmica

"Fira Tàrrega és una fira modèlica perquè, per una banda, suposa un mostrador de les novetats en matèria de creació i, al mateix temps, compleix una funció eminentment econòmica", declarà Joan Manuel Tresserras, conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat, qui precisà que "és un moment d'encontre entre professionals per aconseguir contractacions". La tendència del certamen és, segons manifestà Jordi Colominas, "ampliar la mirada dels muntatges a nous espais, que és la nostra senya d'identitat, més enllà dels tòpics", i confirmà "la proliferació d'espectacles que mesclen disciplines, com el circ i la dansa, o l'humor visual i el teatre poca-solta".

Tàrrega representarà durant quatre dies muntatges de 89 companyies. La comunitat convidada enguany és Irlanda. Voala Project s'encarregarà de la inauguració, amb Muaré. A més, l'edició d'enguany, la 30a, té un pressupost semblant a la del 2009, d'1,4 milions d'euros, i ha augmentat un 10% el nombre d'expositors a l'espai professional de la Llotja, fins a 73, entre agències, institucions i companyies.