TW
0

En un moment en què sembla que el procediment del 3D ha guanyat la partida, el Laboratori d'animació i tecnologies audiovisuals (Ladat), en el qual s'inclou el popular MA ISCA, oferirà per al pròxim any acadèmic un diploma universitari de realització d'animació tradicional en 2D assistida per ordinador.

El curs, la preinscripció del qual començarà dilluns, es durà a terme entre els mesos d'octubre i abril, aprofitant les noves instal·lacions de què disposa el laboratori al Parc Bit. Segons Juan Montes de Oca, director del Ladat, l'objectiu és recuperar la línia marcada pels cursos llargs d'animació tradicional que s'impartiren a la universitat a final dels 90. "Alguns alumnes arribaren a fer feina en prestigiosos estudis internacionals", afegí el professor.
Des de la direcció del LADAT, afirmen que no serà necessari tenir cap titulació per accedir a la matrícula.

"La intenció és captar nous talents, ara que els mitjans de creació s'han democratitzat. Exigir un títol ens limitaria i, en lloc d'això, cercam gent hàbil a l'hora de traçar els dibuixos". Els candidats hauran de portar un book amb creacions pròpies per acreditar les seves qualitats. El nombre de places quedarà limitat a quinze, perquè la intenció dels organitzadors és evitar-hi la massificació, a fi d'aprofundir en les facultats de cada alumne i d'explotar-les al màxima.

Dues o tres dimensions?
Lluny de considerar el dibuix en dues dimensions com una tècnica desfasada, Montes de Oca augura que el futur d'aquesta indústria suposa la hibridació de les dues tècniques. A més, l'expert defensa que sempre ha reivindicat la importància del procediment tradicional: "MA ISCA ja inclou molts elements d'animació en 2D durant els quatre primers mesos de cada curs".

El director considera que l'explosió del 3D és "una moda" i analitza la crisi que ha patit aquests darrers anys la creació en dues dimensions. "El 3D ha aportat punts de vista nous en qüestió de contingut. El format de sempre s'havia estancat i presentava a l'espectador temàtiques gairebé exclusivament infantils. Els treballs en tres dimensions han guanyat terreny generant històries de les quals poden gaudir tots els membres de la família", assegura.

Montes de Oca conclou que "tant la tecnologia d'animació en 2D com la nova en són tan sols eines: el talent prové dels creadors".