L'Institut d'Estudis Baleàrics i la Conselleria de Cultura del Govern disposen d'un estand a la fira. | C. Domènec

TW
0

El dibuixant mallorquí Tomeu Seguí, autor de l'àlbum Les serps cegues (Ediciones BDBanda en castellà i l'Inrevés en català), juntament amb Felipe Fernández Cava, acaparà l'atenció de la primera jornada de Ficòmic a Barcelona, una de les cites més importants a Europa del sector de la novel·la gràfica. El festival, que acabarà diumenge en el recinte firal de Monjuïc, espera repetir durant el cap de setmana el mateix èxit de públic que l'any passat. El vigent premi Nacional del còmic signà ahir exemplars de Les serps cegues, que es presentà per primera vegada en la versió en català. Dins el recinte, s'hi pot veure també una exposició de Seguí amb els dibuixos de l'àlbum, l'argument del qual té com a rerefons la Guerra Civil i arranca l'estiu de 1939 a Nova York, mentre a Espanya l'exèrcit republicà té perduda la guerra.

Seguí declarà que "el premi Nacional ha suposat que Les serps cegues tinguessin una millor venda i, sobretot, que els lectors no experts en el món del còmic et descobreixin". El creador, que prepara un nou treball, comentà que "els dibuixants som víctimes consentides del còmic: començam llegint tebeos i dibuixam fins que ens convertim en professionals i novel·listes gràfics". A l'estand de què ha disposat a Ficòmic l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) amb la Conselleria de Cultura del Govern, en el qual es poden trobar les principals novetats dels autors de les Illes, les compres superiors a 20 euros s'obsequien amb L'esbós i el caos, una col·lecció de làmines que reprodueixen els originals de llapis de vinyetes de Les serps cegues (2008) i Es faci el caos (2010), dibuixades per Tomeu Seguí a partir de guions de Felipe Hernández Cava.

Així mateix, l'Institut d'Estudis Baleàrics hi presenta una serigrafia de la portada de l'àlbum guardonat i ha muntat a l'estand una sèrie de banderoles amb els guanyadors mallorquins del Saló: Seguí, Max (Francesc Capdevila), Àlex Fito (que fou autor revelació) i Pere Joan. Coeditat amb Dolmen, l'IEB anuncia Balears, abans i ara, primer volum de la història de les Balears en còmic. Una de las expectatives de Ficòmic és l'aparició de l'àlbum Duelo de caracoles, que publica Sins Entido, de Sonia Pulido i del mallorquí Pere Joan, en el paper de guionista. Per la seva banda, Max hi presenta Las aventuras de Gustavo, que edita La Cúpula.