Igualada, bressol del teatre jove

Reivindicació i presència de les Illes Balears a la 21a edició de la Mostra de teatre infantil i juvenil, que avui abaixa el teló

TW
0

La 21a Fira de teatre infantil i juvenil d'Igualada acabarà avui amb la sensació de reivindicar que les produccions per a infants no són un gènere menor que les destinades als adults.

Al festival, amb propostes molt diferents i un perfil de públic des dels pocs mesos als 16 anys, han participat tres companyies de les Balears: Sa Xerxa, La Clota i Triolé. La zona professional ha disposat d'un estand de promoció del teatre de les Illes, que ha estat el principal punt de trobada entre les agrupacions illenques i els programadors teatrals catalans i ha tingut la presència del director general de Cultura, Pere Joan Martorell, i el delegat d'Arts Escèniques, Josep Cerdà.

3001... una odissea molt especial , de l'autor mallorquí Toni Olivé i Cabré, omplí dijous el teatre Mercantil amb un univers galàctic que desemboca en una història de fidelitat a l'amistat. L'obra s'endugué el premi Guillem d'Efak 2008 i s'estrenà durant la darrera edició de la Fira de Vilafranca. "El director Luca Bonadei tenia l'encàrrec de l'associació Sa Xerxa de muntar l'espectacle i li donà una clau clown", va explicar l'actor Enric de las Heras.

Dirigits per Pitus Fernández, els menorquins de La Clota representaren divendres al teatre Aurora Assajant Albertí, un relat sobre la competició en un concurs de quatre joves creadors teatrals que escenifiquen textos clàssics. "L'obra s'ha plantejat com un treball pedagògic en el 150è aniversari de la mort de Vicenç Albertí (Maó, 1786-1859)", comentà la productora Carme Periano.

El torn de Triolé arribà divendres amb Desconcert, un muntatge amb la intenció de fer riure sobre un director de teatre un poc desastrós i amb un gran problema: la gran orquestra que havia contractat decideix que no actuarà en el darrer moment. La dona de fer feines i el tècnic de manteniment del local improvisaran un concert ple de situacions absurdes i tendres.

Un dels plats forts de la fira fou el muntatge de teresetes La maleta de l'Agustí, dels germans Farrés. El temps d'espera, des que el fotoperiodista Agustí Centelles (1909- 1985) amaga una maleta amb 4.000 negatius de l'èxode republicà a França i evita que el règim de Franco reconegui els retratats en les instantànies fins que la recupera l'any 1976 a Carcassona, configura una trama plena d'habilitat narrativa.