TW
0

El baríton Francesc Bosch Bauçà (Esporles, 1917) va morir ahir a 92 anys a Palma. Demà, a les 20.30 hores, se'n farà el funeral a la parròquia de Sant Pere d'Esporles, la seva localitat de naixement. La seva llarga trajectòria en el món de la música començà de ben petit, quan interpretà en alguna ocasió el cant de la Sibil·la.

A part de les incursions amateurs dins la lírica, fou l'any 1942 quan el mallorquí debutà professionalment en el teatre Líric de Palma. Des de llavors es dedicà a la sarsuela. L'any 1944 entrà com a primer baríton en la companyia de Ricardo Mayral, amb la qual actuà per tot l'Estat. La temporada 1945-46 formà la companyia de Francisco Bosch, que es presentà a Catalunya, València, Alacant i Madrid. Els anys 1947 i 1948 treballà a Amèrica, on enregistrà un disc. Després de perfeccionar a Roma els seus estudis de cant, el baríton va reaparèixer a València el 1950. Des d'aleshores va formar part de diferents companyies, entre les quals hi ha la Lírica de València. L'any 1960 Bosch es retirà a Mallorca, però no va interrompre de manera definitiva les actuacions.

Un mestre reconegut

A més d'aquesta extensa trajectòria, un bon nombre de condecoracions, diplomes i reconeixements avalen la seva professionalitat i la seva qualitat artística. Fou guardonat amb la Medalla d'Or del Cercle de Belles Arts i amb el premi Ramon Llull, entre d'altres. La darrera distinció que va recollir a Mallorca fou, el 2008, el premi Rotary Mallorca d'humanitats.