L'originalitat de l'estilisme destaca en aquest muntatge. | M.À. Cañellas.

TW
0

Després d'aquell Faust que omplí de gom a gom la sala Gran del teatre Principal de Palma el juliol, arriba la segona proposta de la XIII Temporada d'òpera amb Il Barbiere di Siviglia, de Gioacchino Rossini. Aquesta òpera bufa és carregada d'originalitat en l'estilisme i en l'escenografia. Aquesta és la definició de la posada en escena que José Carlos Plaza ha fet de l'obra de Rossini i que ara aterra al Principal sota la direcció musical de Xisco Bonnin. "Vam veure la proposta que Plaza creà l'any 94, produïda pels italians Maggio Musicale Fiorentino, i ens va seduir per la seva originalitat, pels colors tan vius dels vestits i també per la seva fidelitat amb el text de Rossini", apuntà Bonnin.

A l'escenari del Principal hi pujaran demà i dissabte, a les 21.00 hores, nou solistes arribats de Bilbao, Girona, Moscou, Romania, Itàlia i Palma, acompanyats del poble, soldats i figuració, que interpreten alguns membres del Cor del Teatre Principal i del Cor Juvenil. Tant el Cor com l'Orquestra Simfònica de Balears acompanyaran els solistes en aquesta ambiciosa representació. "Ens hem quedat bocabadats de com tan poc personal pot fer realitat una producció d'aquestes mides", indicà la directora escènica de la reposició, Matelda Capeletti, parlant de l'equip del Principal. "La voluntat de fer feina i l'esforç d'aquest equip humà ha estat gegantina", manifestà sobre un muntatge complex que inclou més de 130 canvis de llum. Pel que fa al resultat, "els assaigs han demostrat la gran qualitat de l'espectacle", assegurà Bonnín, qui afegí que "el bon ambient i la complicitat entre tot l'equip es reflecteix dalt de l'escenari".

Èxit de guixeta

Després de fer temporada a Florència i escales a ciutats com Santander, Alacant i Sevilla, Il Barbiere di Siviglia, una obra que, segons Bonnin, "surt de les versions historicistes i s'endinsa en el món del color", aterra a Palma per ser-hi dos dies amb les entrades quasi esgotades.