TW
0

Després de l'èxit de la primera edició del festival de música independent de la ciutat d'Inca, l'INC'MON 2009 presenta per segon any un format més internacional, però sense oblidar-se tampoc de les formacions locals.

El grup mallorquí Satellites, liderat per Jordi Herrera, veu i guitarra, i amb la col·laboració imprescindible de Puter, baixista; Michael Mesquida, guitarra; i Gato, a la bateria, actuaran aquest divendres, dia 24, en la segona edició del certamen. "Ens van cridar des de l'organització i vam dir que sí tot d'una, ja que fa un any que no tocam a l'Illa", comentà Herrera, que actualment resideix a Londres amb la banda. "Ens fa moltes ganes tocar a l'INC'MON i per això estam assajant molt per fer-ho tan bé com sigui possible", afegí.

Satellites començà la seva carrera musical ara fa onze anys com a trio, tot i que amb el temps han arribat a ser quatre músics damunt els escenaris. Els seus inicis són més pop, encara que actualment es dediquen més al rock en tots els vessants i, sobretot, aprofundint en el "rock psicodèlic". "Satellites és el nom d'una cançó de Sex Pistols que fa referència a un grup d'extraradi, és a dir, de fora de la ciutat, i nosaltres ens vàrem sentir identificats amb aquesta lletra. Per això vam decidir posar aquest nom al grup", explica el cantant de la banda. Les lletres de les seves cançons no parlen de temes polítics ni tampoc critiquen la societat, "simplement parlen de relacions conflictives i sexuals entre les persones".

La seva discografia està composta per dos àlbums: The blue box, produït el 1998, i Our very bright darkness, del 2000; a més de tres EP: Satellites, el 1998; It's a Joy, del 2000, i Nothing came, del 2002.

Amb aquests cedés, Satellites ha pujat als escenaris d'arreu del món, començant per les gires fetes per l'Estat espanyol i continuant per les de França, Berlín, Nova York, Irlanda, Escòcia i Anglaterra, fent una aturada especial a Londres.

Els joves mallorquins, de formació del tot autodidacta, partiren a Anglaterra "per airejar-se de l'Illa". "Sempre intentam fer allò que més ens agrada i, sobretot, allò que ens agradaria escoltar", conclogué el vocalista.

L'actuació dels Satellites farà vibrar el públic amb el seu "rock psicodèlic". L'actuació tindrà lloc a la plaça Mallorca d'Inca a partir de les 22.00 hores i, a més, serà totalment gratuïta.