Si tirar endavant una pel·lícula ja és complicat per als nostres directors, la crisi actual no els ajuda gens ni mica. Malgrat la manca de suport econòmic, els cineastes illencs no s’aturen de fer brollar les seves idees. Toni Bestard i David Marquès, amb un guió a les mans, estan experimentant què és la recerca de finançament per fer realitat les seves idees. Els viatges a fires, les reunions amb possibles col·laboradors i les peticions d’ajudes institucionals són a l’ordre del dia. Més fàcil ho tenen els que es decanten pels curtmetratges, ja que no necessiten una gran inversió, com és el cas de Joan Carles Martorell i el solleric Joan Cobos.
El perfecto desconocido provarà sort a la Berlinale
El nou projecte cinematogràfic de Toni Bestard, El perfecto desconocido, té a la vista una altra oportunitat per emprendre la marxa. Juanjo Seda, un dels productors de Twin Pics, acudirà des d’aquest diumenge i fins dia 11 de febrer a la Berlinale, on té concertades cites per presentar el teaser tràiler del film amb productores alemanyes, franceses i irlandeses. "Si no aconseguim finançament mitjançant una coproducció, el film farà honor al seu títol i serà desconegut perquè no s’haurà rodat mai", bromejà Bestard. Els productors, que ja foren presents a la Berlinale del 2008, tenen "l’esperança de tancar algun acord o apropar posicions amb alguna productora" perquè es faci. El primer llargmetratge de Toni Bestard, que va participar el 2007 en el laboratori de guions de Sundance, ja va provar sort en el Festival de Canes de l’any passat, sense gaire èxit. "L’assistència a la fira d’aquests dies a Berlín és un altre moviment més a la recerca de finançament", apuntà Seda.
El film Deshechos clourà la trilogia de David Marquès
Després de Cualquiera i Aislados, el director eivissenc David Marquès ja prepara el seu tercer llargmetratge, Deshechos. Aquest nou projecte clourà una trilogia en què Marquès parla sobre la quotidianitat d’uns personatges que, malgrat que se situïn entre la trentena i la quarantena, pateixen l’anomenada síndrome de Peter Pan i no volen madurar. Com ja feren en les anteriors pel·lícules de la saga, Adrià Collado i Eric Francès donaran vida, amb un altre actor encara per determinar, als protagonistes del film, que veuen com la seva situació econòmica és tan precària que han de llogar un armari de casa seva. Collado hi interpreta un escriptor de publicitat frustrat, i Francès és un músic sense gaire èxit.
El tercer actor, "que intentarem que sigui un rostre conegut", assegurà el productor Jean-Luc Ducasse, serà un jove que, encara amb menys doblers que els dos anteriors, es resigna a llogar un armari per passar les nits aixoplugat. "La història, escrita fa molt de temps, coincideix casualment amb aquesta crisi que travessam", assenyalà Ducasse. Pel que fa a l’equip tècnic, serà el mateix que en l’anterior muntatge del director eivissenc. Marquès emprarà en aquesta cinta el seu estil d’humor àcid i políticament incorrecte que el caracteritza i que tant d’èxit ha tingut en el seu darrer treball, Aislados, que ha estat seleccionat i present a una quarantena de festivals.La pel·lícula, que ja té escrit el guió, es rodarà íntegrament a Eivissa amb una càmera digital professional, la Red One. "Els dos films anteriors van ser enregistrats amb una càmera digital. En aquesta ocasió millorarem una mica el format de la cinta, acostant-nos al professional", precisà Jean-Luc Ducasse.
Pressupost
El muntatge disposa d’una subvenció de 15.000 euros de la Conselleria de Cultura del Consell d’Eivissa. El pressupost total de la producció és d’un milió d’euros. "Aquesta xifra és massa baixa per poder gaudir d’una coproducció. Sembla paradoxal amb els temps que corren, però és així", afegí el productor. "Amb un pressupost més elevat, les productores compten amb actors i actrius de primera línia que els asseguren l’èxit a la taquilla". Tot i que l’equip intentarà aconseguir més ajudes, col·laboracions o subvencions per dur a terme Deshechos, el productor afirmà que "amb l’èxit que va tenir Aislados, tenim uns doblers per destinar a aquest nou projecte, que tirarem endavant amb ajuda o sense".
Sóller és el plató de les Dificultades de Cobos
Sóller ha estat un plató de cinema aquesta mateixa setmana. L’equip del curtmetratge Dificultades, dirigit pel solleric Joan Cobos, ha rodat al llarg de cinc dies en dos casals modernistes, en una botiga i a la plaça del poble. "Ens queda una escena per acabar el rodatge, que tindrà lloc el proper dilluns, dia 9 de febrer, a la granja d’Esporles i als estudis de Palma Pictures", assegurà el director. El primer muntatge es finalitzarà el mes de maig i l’estrena està prevista per a l’estiu d’enguany mateix, a fi de començar-ne la promoció i la distribució als festivals d’àmbit estatal i internacional. "La nostra il·lusió seria dur el curt a algun festival internacional de la categoria de Sant Sebastià, Gijón i Venècia", apuntà Cobos.
El curtmetratge, produït per Palma Pictures, narra la història de Tia, una dona que viu obsessionada a no caure d’esquena i que veurà com la resta de la seva família farà el possible per curar-la d’aquesta obsessió. La protagonista l’encarna l’actriu María Alfonsa Rosso, coneguda per la seva aparició en films com Solas, Crimen Ferpecto, Volver i Nacida para sufrir, entre d’altres. El protagonista masculí del curt és a càrrec d’Enrique Simó, actor que ha participat en pel·lícules com Los Zancos i Sáhara.
Microfísica viatja a Clermont-Ferrand
La 31a edició del Festival internacional de curtmetratges de Clermont-Ferrand (Estat francès), que arrencà el 30 de gener passat i finalitzarà demà, ha comptat amb la participació d’un muntatge mallorquí, Microfísica. El curt, dirigit per Joan Carles Martorell, amb una durada de devers 16 minuts, ha estat rodat entre Chicago i Barcelona. El muntatge no ha aturat de conrear èxits des que s’estrenà, a final del 2008. Així, Microfísica, produït per Toni Verd, ha estat premiat amb la Placa d’Or del Chicago International Film Festival i seleccionat per les seccions oficials del Festival internacional de cinema de Gijón, el Festival europeu de curtmetratges Cambils-Reus i el Toulouse Cinespaña Film Festival. Microfísica narra la història d’un jove enginyer aeronàutic i la seva al·lota. Ambdós emprenen un viatge a Chicago per motius laborals. Allà hi viu un antic amant de la jove. A poc a poc, s’adonen que les coses entre ells no van gaire bé. Cristina Gámiz i Rubén Ametllé donen vida als protagonistes de la pel·lícula.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.