TW
0

Els actes de celebració de la Diada de la cultura popular oferien ahir dues activitats en el seu programa. El dematí, segona jornada del taller infantil d’instruments reciclats. L’horabaixa, la primera de les tres classes que formen el taller de glosa. La pluja, però, va deixar la reivindicació de la cultura popular ben passada per aigua. Al matí, un centenar de nins havia de participar al taller d’instruments, repartits en tres tandes. Totes es van anul·lar, perquè les inclemències del temps no permetien a les escoles desplaçar-se fins a la Misericòrdia. De fet, dilluns els alumnes venien de Palma mateix i van quedar ben banyats en el curt trajecte que havien de fer a peu.Aquesta activitat es farà fins divendres, però no hi ha possibilitat de reubicar els afectats en altres dies, ja que tots estan reservats. Des de l’organització, apuntaven ahir que els perjudicats podran ‘recuperar’ el taller al gener.

Taller en la intimitat

El taller de glosa impartit pel col·laborador de dBalears Mateu Xurí, que començà ahir, sí que es va fer. Però la participació va quedar molt lluny de ser massiva. El nombre d’inscrits no era alt i el mal temps va fer que el taller s’acabàs fent "en la intimitat", com va dir el mateix Xurí. En realitat, el reduït nombre d’assistents va permetre als assistents poder demanar dubtes amb facilitat i explicar les seves pròpies experiències. La majoria no superaven els 40 anys, i volien conèixer i dominar una tradició que han sentit entonar tota la vida. Un participant veterà se sorprenia de conèixer les ‘normes’ que regeixen unes composicions que ell ha fet sempre partint de la intuïció.

Alguns no paraven de recitar gloses fetes per ells mateixos, pel pare o per l’avi, mentre que altres tenien més feina per trencar el gel i deixar de banda la vergonya. Tot plegat fou com una reunió entre amics. No hi ha cap altra millor manera de resumir el sentiment que es respirava ahir que citant aquesta glosa improvisada ahir per un dels alumnes del taller: Estic molt content / de venir a aquest taller. / Però hagués estat molt bé / si hi hagués molta gent.